خبرگزاری کار ایران

وزیر کشور در دیدار نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی؛

ایران، گلستانی در بین آتش منطقه است

asdasd
کد خبر : ۱۴۴۹۹۱

حضور باشکوه مردم در این راهپیمایی تاثیرات شگرفی در سیاست خارجی کشور خواهد داشت و بر تأثیرگذاری جمهوری اسلامی ایران موثر خواهد بود.

ایلنا: وزیر کشور صبح امروز چهارشنبه با حضور در بیت نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز، با آیت‌الله محسن مجتهد شبستری دیدار و گفت‌وگو کرد.
به گزارش خبرنگار ایلنا عبدالرضا رحمانی فضلی در این دیدار وضعیت امنیتی و سیاسی کشور را مناسب خواند و گفت: این در حالی است که کشورهای اطراف ایران در آتش و خون هستند و هر روز خبرهایی از انفجار و درگیری و ترور و دخالت‌های خارجی در این کشور‌ها شنیده می‌شود و در واقع ایران گلستانی در بین آتش منطقه است.
وی با بسیار مهم ارزیابی کردن اهمیت راهپیمایی ۲۲ بهمن در سیاست خارجی جمهوری اسلامی، خاطرنشان کرد: حضور باشکوه مردم در این راهپیمایی تاثیرات شگرفی در سیاست خارجی کشور خواهد داشت و بر تأثیرگذاری جمهوری اسلامی ایران موثر خواهد بود.
رحمانی فضلی با اشاره به اظهارات توهین‌آمیز مقامات آمریکایی، گفت: این اظهارات، عزم مردم ما را برای حضور در صحنه بیشتر کرده و آنان را برای شرکت در راهپیمایی ترغیب می‌کند.
وزیر کشور با بیان اینکه مسوولان آمریکایی بعد از ۳۵ سال هنوز تحلیل درستی از رفتار مردم ایران ندارند، افزود: وقتی که جمهوری اسلامی حاضر شده است تحت شرایط خاصی برای دفع شر دشمن پای میز مذاکره بیاید، آن‌ها باید بدانند که این به معنای عقب‌نشینی یا ضعف نیست و ان‌شاءالله مردم ایران در راهپیمایی امروز این موضوع را ثابت خواهند کرد.
وی با اشاره به مسیر توافقات مذاکرات هسته‌ای گفت: ایران در این مذاکرات پیشرفت‌های خوبی را داشته و فضای کلی کشورهای جهان نسبت به جمهوری اسلامی ایران به کلی دگرگون شده است.
رحمانی فضلی خاطرنشان کرد: خوشبختانه مسیر اجرای این توافق خوب پیش می‌رود و فضای کلی کشورهای ۱ + ۵ نسبت به ایران شکسته شده است.
وزیر کشور با اشاره به اینکه آزادسازی بخشی از پولهای بلوک شده ایران در حال انجام است آن را حرکتی روبه جلو دانست و گفت: اگر حمایت‌های داخلی بیشتر باشد در خارج از کشور نیز خواهیم توانست پیشرفت‌های چشمگیری داشته باشیم.
رحمانی فضلی با تأکید بر اینکه ایران در حوزه امنیت، اقتصاد، سیاست داخلی و خارجی در وضعیت به مراتب بهتری نسبت به کشورهای منطقه قرار دارد اظهار داشت: این در حالی است که کشورهای منطقه و همسایه ایران بیشتر شاهد آشوب و نا‌آرامی و ترور هستند.
وزیر کشور با یادآوری اینکه عده‌ای دوست دارند ایران نیز نا‌امن شود گفت: آن‌ها منافع خود را در ناامنی ایران جستجو می‌کنند.
وی با بیان اینکه شرایط حساس فعلی باید مدیریت شود، افزود: هرچه حمایت‌های داخلی از دولت بیشتر باشد، دولت با قدرت بیشتری در عرصه مذاکرات حاضر خواهد شد.
- مردم ایران با همدلی و اتحاد قادر به انجام هر کاری در مقاطع مختلف زمانی هستند
نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز هم در این دیدار تأکید کرد: مردم ایران با همدلی و اتحاد قادر به انجام هر کاری در مقاطع مختلف زمانی هستند.
آیت‌الله محسن مجتهد شبستری با اشاره به اظهارات بی‌ادبانه مقامات آمریکایی که هر سال در آستانه ۲۲ بهمن تکرار می‌شود گفت: این سخنان باعثحضور پرشور‌تر مردم در این روز خواهد شد.
وی با اشاره به رفتار چندگانه سران امریکا در قبال ملت ایران تأکید کرد: سران آمریکا بدون اینکه متوجه شوند، اظهاراتی مطرح می‌کنند که موجب تحریک هرچه بیشتر مردم در صحنه‌های مختلف می‌شود.
آیت الله مجتهد شبستری افزود: همان‌طور که رهبر معظم انقلاب هم اشاره کردند مقامات آمریکایی در اظهار تمایل برای تعامل با جمهوری اسلامی و ملت ایران دروغگو و دو رو هستند.
وی گفت: مقام‌های آمریکایی در عمل نشان داده‌اند که در رفتارشان با مسوولان ایرانی دو رو هستند و این نشات گرفته از صهیونیزم بودن نمایندگان کنگره آمریکاست.
آیت‌الله مجتهد شبستری همچنین با قدردانی از تلاش دولت و نیروهای مسلح در امدادرسانی به مناطق سرمازده شمال کشور، گفت: همدلی مردم و همراهی آن‌ها با ارگان‌های مسوول در ایران، رمز عبور از مشکلات مختلف بوده است که در این حادثه هم این موضوع ثابت شد.
وزیر کشور پس از این دیدار به همراه نماینده ولی فقیه در استان و استاندار آذربایجان شرقی، در جمع راهپیمایان تبریزی حاضر شد و مسیر میدان شهدا تا میدان نماز را با سردادن شعارهای انقلابی پیمود.
رحمانی فضلی همچنین در جمع مردم غیور و انقلابی تبریز به عنوان سخنران ویژه در محل تجمع راهپیمایان سخنرانی خواهد کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز