خبرگزاری کار ایران

استاندار آذربایجان شرقی:

راه حل اساسی مشکلات، در حمایت از تولید خلاصه می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۴۴۶۹۳

حمایت از تولید و سرمایه‌گذاری و حل مشکل بیکاری و آسیب‌های اجتماعی ناشی از آن در دستور کار دولت تدبیر و امید قرار دارد.

ایلنا: مسایل و مشکلات شهرک صنعتی شهید سلیمی که اخیرا به بخش خصوصی واگذار شده است، در نشستی با حضور استاندار آذربایجان شرقی، جمعی از مسوولان و صاحبان صنایع مستقر در این شهرک بررسی شد.
به گزارش ایلنا شهرک صنعتی شهید سلیمی که در شهرستان آذرشهر واقع است، از ۲۰ سال پیش در زمینی به مساحت ۶۰۰ هکتار فعالیت خود را آغاز کرده و هم‌اکنون ۵۴۱ واحد تولیدی فعال در آن مستقر هستند که قریب به ۱۴ هزار نفر در این واحد‌ها مشغول به کار هستند.
استاندار آذربایجان شرقی در نشست بررسی مشکلات این شهرک، با بیان اینکه اگر راه حل اساسی مشکلات امروز را در یک جمله خلاصه کنیم، آن جمله حمایت از تولید است، گفت: حمایت از تولید و سرمایه‌گذاری و حل مشکل بیکاری و آسیب‌های اجتماعی ناشی از آن در دستور کار دولت تدبیر و امید قرار دارد.
اسماعیل جبارزاده شهرک‌های صنعتی را از مراکز مهم تولید در استان عنوان کرد و با بیان اینکه شهرک شهید سلیمی گل سرسبد شهرک‌های صنعتی استان است، گفت: اگر چه مشکلاتی در این شهرک وجود دارد، اما چهره آن نسبت به گذشته بسیار تغییر کرده و مشکلات امروز این شهرک در مقایسه با گذشته، مشکل محسوب نمی‌شود و مهم این است که تلاش کنیم تا مشکلات جزئی باقیمانده را هم حل کنیم.
وی افزود: خوشبختانه اعضای هیأت مدیره، افرادی توانمند و علاقمند به توسعه شهرک هستند و امیدوارم در بازدید بعدی، بخش عمده مشکلات حل شده باشد.
استاندار آذربایجان شرقی با تاکید بر اینکه باید از امکانات موجود استان و شهرک به طور کامل استفاده کنیم، افزود: نباید انتظار داشته باشیم که همه مشکلات از محل بودجه دولتی حل شود، چرا که اکنون دولت با محدودیت منابع مواجه است و حتی اگر بودجه خوبی هم برای شهرک تصویب شود معلوم نیست چه میزان از آن تخصیص خواهد یافت.
وی خاطرنشان کرد: هیأت مدیره شهرک شهید سلیمی بالاخره باید از وابستگی به بودجه دولت‌‌ رها شود و راهکار این مطلب این است که از توانمندی واحدهای تولیدی مستقر در آن استفاده کنیم.
جبارزاده تصریح کرد: از هیأت مدیره شهرک انتظار داریم در سال ۹۳ با تدوین یک بودجه قوی، شروعی برای قطع وابستگی به بودجه دولت رقم بزنند.
وی افزود: مدیریت استان هم در حد توان و اختیار خود از هیأت مدیره شهرک در جهت حل مشکلات حمایت خواهد کرد.
در این نشست مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی آذربایجان شرقی گزارشی از آخرین وضعیت شهرک صنعتی شهید سلیمی را ارایه کرد و سپس برخی از تولیدکنندگان و صاحبان صنایع مستقر در این شهرک مسایل و مشکلات خود را بیان کردند.
استاندار آذربایجان شرقی همچنین در جریان بازدید از شهرک صنعتی شهید سلیمی آذرشهر، یک واحد صنعتی تولید محصولات پلاستیکی متعلق به بخش خصوصی را در این شهرک افتتاح کرد.
این واحد تولیدی که برای راه‌اندازی آن در زمینی به مساحت پنج هزار متر مربع، ۱۲۰ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری شده، قابلیت تولید ۷۰ نوع محصول پلاستیکی و ایجاد اشتغال برای ۱۴۰ نفر را دارد.
استاندار آذربایجان شرقی همچنین در بازدید از کارخانه تولید تابلوبرق‌های صنعتی و خانگی، مسایل و مشکلات این واحد صنعتی را از نزدیک بررسی کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز