خبرگزاری کار ایران

بهره برداری از طرح‌های استخر پرورش ماهی و گاوداری در مرازاد و سیه رود آغاز شد

asdasd
کد خبر : ۱۴۴۶۶۸

تلاش بر این است با استفاده از تمامی امکانات موجود درسطح منطقه و توسعه تعامل با نهاد‌های اجتماعی و بهره برداران وتولید کنندگان زیربخش‌های کشاورزی جایگاه اقتصاد کشاورزی شهرستان ارتقا و تولیدات از سطح کمی وکیفی تری برخوردار شود.

ایلنا: به مناسبت سی وپنجمین سالگرد انقلاب شکوه‌مند اسلامی بهره برداری از طرح‌های استخر پرورش ماهی و گاوداری در مناطق مرازاد و سیه رود از توابع این شهرستان آغاز شد.
به گزارش ایلنا، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان جلفا در آئین بهره برداری از طرح استخر پرورش ماهی در روستای مرازاد گفت: این استخر با جذب وام ۱۴۵۰ میلیون ریالی که۲۵۰ میلیون ریال آن ازمحل اعتبارات تسهیلات اقتصاد مقاومتی سپاه ناحیه جلفا و۱۲۰۰ میلیون ریال نیز از طریق تسهیلات بانک عامل تامین شده، در مساحتی بالغ بر یک هزار و ۶۰۰ مترمربع، با دبی آب بالغ بر ۱۷ لیتر در ثانیه و با ظرفیت تولید سالانه ۲۰ تن شیر با هماهنگی و پیگیری مدیریت امور شیلات و آبزیان استان و اداره امور دام شهرستان در راستای پروژه حفر ۳۰۰ حلقه چاه برای پرورش ماهی در حاشیه رودخانه ارس به اجرا درآمده است.
رضا عباسی با اشاره به اهمیت استفاده از ظرفیت‌های موجود درسطح منطقه برای ایجاد زمینه پایداری در تولید محصولات کشاورزی افزود: تلاش بر این است با استفاده از تمامی امکانات موجود درسطح منطقه و توسعه تعامل با نهاد‌های اجتماعی و بهره برداران وتولید کنندگان زیربخش‌های کشاورزی جایگاه اقتصاد کشاورزی شهرستان ارتقا و تولیدات از سطح کمی وکیفی تری برخوردار شود.
وی همچنین با اشاره به دیگر افتتاح شده به همین مناسبت گفت: واحد پرورش گاو شیری اصیل۶۰ راسی در زمینی به مساحت ۹۰۰ مترمربع و وام بانکی به مبلغ ۱۷۵۰ میلیون ریال درروستای بابا یعقوب سیه رود اجرا و می‌تواند در رونق تولید محصولات دامی منطقه تاثیر مطلوبی داشته باشد.
عباسی افزود: گاوداری شیری۶۰ راسی متعلق به یوسف فرهنگی است و استخر پرورش ماهی در مرازاد نیز متعلق به دلداری بهره بردار بخش خصوصی بوده که با هدایت وحمایت مالی مدیریت امور شیلات وآبزیان استان و مدیریت جهادکشاورزی شهرستان به مرحله بهره برداری رسیده و پیش بینی می‌شود در آینده نزدیک با راه اندازی مزارع پرورش ماهی در حاشیه ارس شاهد شکوفایی تولید اینگونه محصولات در این منطقه باشیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز