خبرگزاری کار ایران

فرماندار تبریز:

چاره حل معادله امروز توجه به احزاب است

asdasd
کد خبر : ۱۴۴۵۹۷

فعالیت احزاب در قانون اساسی به رسمیت شناخته شده است، اگر پس از ۳۵ سال احزاب نتوانسته‌اند آنجایگاه حقیقی را بیایند، دیگر زمان آن رسیده که به این وقفه طولانی مدت پایان دهند و در چارچوب قانون به فعالیت‌های مدنی بپردازند.

ایلنا: فرماندار تبریز تأکید کرد: یکی از دلایل توسعه نیافتگی برخی از ممالک، نبود احزاب کارساز، فعال و مؤثر در عرصه‌های سیاسی و اجتماعی آن کشور است.
به گزارش خبرنگار ایلنا رحیم شهرتی فر که در نخستین همایش تشکل‌های سیاسی استان آذربایجان شرقی پس از استقرار دولت تدبیر و امید تحت عنوان «نقش احزاب در جریانات سیاسی» در تبریز سخن می‌گفت افزود: در جریان انقلاب مشروطه تجربیات نوینی در ایران نشان داد که یکی از آن‌ها جریان راه افتادن احزاب بود، اما به دلیل عدم آگاهی فعالان سیاسی نتوانستیم احزاب را از بدو تولد برای مدت طولانی حفظ کنیم، شاید دخالت بیگانگان و سرکوب حاکمیت در این امر مؤثر بوده است.
وی خاطرنشان کرد: علت اصلی در آن دوران، این بود که به نقش احزاب در توسعه کشور باور نداشتیم، همین امر موجب شد تا به انجمن‌های مختلف پناه بیاوریم، چنانکه در جریان مشروطه یک شبه چندین و چند انجمن تشکیل شد که تعداد کثیری از آنان به بیگانگان وابسته بودند.
وی ادامه داد: باید همه تلاش کنیم این باور ایجاد شود که فعالیت جمعی، سازمان یافته و ضابطه‌مند بهتر از هزاران فعالیت بدون هماهنگی و غیر ضابطه‌ای است، اگر چنین تفکری حاکم نباشد، نیروهای فعال خنثی شده و در ‌‌نهایت بینش و آگاهی لازم در کشور ایجاد نخواهد شد.
فرماندار تبریز افزود: چاره حل معادله امروز توجه به احزاب است تا در محدوده اساسنامه و مرامنامه خود حرکت کنند و در تعاملی دو سویه با مردم و مسؤولان ارایه راهکار نسبت به حل مشکلات و معضلات کشور داشته باشند.
شهرتی‌فر با تأکید بر این‌که از هر گونه فعالیت‌های سیاسی ضابطه‌مند و دارای مجوز حمایت می‌کنیم، گفت: فعالیت احزاب در قانون اساسی به رسمیت شناخته شده است، اگر پس از ۳۵ سال احزاب نتوانسته‌اند آنجایگاه حقیقی را بیایند، دیگر زمان آن رسیده که به این وقفه طولانی مدت پایان دهند و در چارچوب قانون به فعالیت‌های مدنی بپردازند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز