خبرگزاری کار ایران

مسئول سازمان بسیج سازندگی آذربایجان شرقی:

اهمیت نگهداری، بسیار بالا‌تر از کاشت نهال است

asdasd
کد خبر : ۱۴۳۹۶۰

نگهداری از نهال‌های کاشته شده و پرورش صحیح آن‌ها خواهد توانست توسعه فضای سبز و عرصه‌های جنگلی را براساس خواسته‌های جمعی در این رابطه امکان پذیر نماید.

ایلنا: مسئول سازمان بسیج سازندگی استان آذربایجان شرقی گفت: اهمیت حفظ و نگهداری از نهال‌های کاشته شده بسیار بیشتر از کاشت نهال‌های جدید است
به گزارش خبرنگار ایلنا سرهنگ صفر قایمی در اولین نشست برنامه ریزی برای برگزاری مطلوب هفته منابع طبیعی در استان، افزود: زیرا نگهداری از نهال‌های کاشته شده و پرورش صحیح آن‌ها خواهد توانست توسعه فضای سبز و عرصه‌های جنگلی را براساس خواسته‌های جمعی در این رابطه امکان پذیر نماید.
وی با بیان اینکه تعامل بسیج سازندگی با منابع طبیعی با هدف حفظ بهتر مراتع و اراضی ملی در حال توسعه وگسترش است، گفت: بسیج سازندگی بازوی کمکی دستگاه‌های دولتی است که می‌تواند بخشی از مشکلات آن‌ها را برطرف و با بهره گیری از ظرفیت و توانایی قابل توجه خود ایفای نقش کند.
مسئول سازمان بسیج سازندگی استان ادامه داد: در سال گذشته بالغ بر ۱۵ هزار اصله نهال توسط مجموعه بسیج سازندگی استان در مناطق مختلف غرس شده و همچنین تاکنون بیش از ۲۳ هزار نهال در فضای پادگانی سپاه عاشورا غرس و فضای قابل توجهی به پوشش اشجار افزوده شده است.
صفر قایمی با تاکید به لزوم استفاده از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های بسیج در امر منابع طبیعی و اجرای پروژه‌های حاشیه دریاچه ارومیه و سایر طرح‌ها گفت: سازمان بسیج سازندگی استان در سال ۹۳ آماده حضور چشمگیر در صحنه اجرایی بوده و می‌تواند در تعامل با منابع طبیعی در مقابله با تهدیدات زیست محیطی دریاچه ارومیه وارد عمل شود.
وی با اظهار اینکه درخت از گرانبها‌ترین آفریده‌های خداوند برای انسان و بدلیل نقش حیاتی که درزندگی تمامی موجودات زنده، به خصوص انسان‌ها دارا می‌باشد در اسلام مورد توجه خاص قرار گرفته است، افزود: مقام معظم رهبری بر این مسئله تاکید دارند که امروزه مردم موثر‌ترین و مهم‌ترین نقش را در احیای فضای سبز کشور برعهده داشته و باید در عین توجه به ایجاد فضای سبز جدید، مراقب جنگل‌ها، باغات، مراتع و زمین‌های حاصل خیز موجود هم باشند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز