خبرگزاری کار ایران

معاون رییس جمهوری و رییس سازمان حفاظت از محیط زیست:

آلودگی هوای شهرهای تبریز، تهران و سایر شهرهای بزرگ غیر قابل کنترل خواهد بود

asdasd
کد خبر : ۱۴۳۷۹۰

ایران طی سال‌های اخیر از نظر شاخص‌های جهانی زیست محیطی اعم از آلودگی هوا، آب، فرسایش خاک، تنوع زیستی، جانوری و تالاب‌ها ۶۰ پله سقوط کرده است.

ایلنا: معاون رییس جمهوری و رییس سازمان حفاظت از محیط زیست تأکید کرد: اگر شرایط به همین روال برود آلودگی هوای شهرهای تبریز، تهران و سایر شهرهای بزرگ غیر قابل کنترل خواهد بود.
به گزارش " ایلنا "، " معصومه ابتکار " روز پنجشنبه در شورای اداری آذربایجان شرقی بر لزوم تولید بنزین استاندارد یورو ۴ در کشور تآکید کرد و گفت: تحت هر شرایط و به هر طریق و قیمتی باید عرضه و توزیع این نوع بنزین انجام شود.
وی با بیان اینکه سازمان حفاظت از محیط زیست برای ارایه راهکارهای لازم جهت مقابله با آلودگی هوا عزم و اراده جدی دارد، گفت: استفاده از بنزین تولیدی پتروشیمی ضرر رسان و غیر قابل توجیه است.
ابتکار افزود: این نوع بنزین تولید شده ترکیبات غلطی دارد که نباید در کشور عرضه شود و سازمان محیط زیست طی مکاتباتی با وزارت نفت خواستار جلوگیری از توزیع آن شده است.
وی با بیان اینکه رفع آلودگی هوا از شهرهای بزرگ امری قابل اجراست، یادآور شد: اگر دولت قبلی به برخی از تعهدات و قوانین عمل می‌کرد، امروز شاهد افزایش روزهای آلوده در شهرهای بزرگ نبودیم.
ابتکار ادامه داد: همچنانکه شهر مکزیکوسیتی با اجرای برنامه‌های مبارزه با آلودگی هوا توانست خود را از ۱۰ شهر آلوده جهان‌‌ رها کند ما نیز با تدوین و اجرای برنامه‌های علمی، کار‌شناسی شده و منطقی می‌توانیم شهرهای بزرگ را از آلودگی هوا نجات دهیم.
رییس سازمان حفاظت از محیط زیست، تلاش برای ارتقای کیفیت زندگی مردم را از اهداف مهم دولت تدبیر و امید و به موازات آن این سازمان خواند و گفت: یکی از شاخص‌های مهم ارتقای کیفیت زندگی مردم فضای سالم و زیست بوم مناسب است که تلاش می‌کنیم در این مسیر روش‌های مناسبی را در پیش بگیریم.
" ابتکار " وضعیت محیط زیست در حوزه‌های مختلف کشور را نگران کننده برشمرد و یادآوری کرد: خشک شدن دریاچه ارومیه نمونه‌ای گویا و بارز از این وضعیت اسفناک است.
وی با اشاره به اینکه ایران طی سال‌های اخیر از نظر شاخص‌های جهانی زیست محیطی اعم از آلودگی هوا، آب، فرسایش خاک، تنوع زیستی، جانوری و تالاب‌ها ۶۰ پله سقوط کرده است، گفت: این امر نشان دهنده وضعیت خطرناک محیط زیست در ایران است.
ابتکار گفت: چنین وضعیتی ما را بر آن می‌دارد با رویکردی جدید به مدیریت توسعه‌ای کشور فکر کنیم.
وی با بیان اینکه هم اکنون میزان بهره برداری از زیست محیط ایران ۳.۵ برابر ظرفیت‌های موجود است، اظهار داشت: باید تجدید نظرهای جدی در حوزه محیط زیست داشته باشیم چرا که ادامه این روند برای آیندگان بسیار نگران کننده خواهد بود.
ابتکار اضافه کرد: سازمان محیط زیست به هیچ عنوان مخالف توسعه کشور نیست، بلکه قصد و هدف ما طی مسیر توسعه همراه با تعادل علم و منطق است و باید با توجه به ظرفیت‌های زیست بوم کشور نسبت به توسعه آن اقدام شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز