خبرگزاری کار ایران

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز:

آسیب به دریاچه ارومیه، آسیب به ایران است / طرح کوچک کردن دریاچه ارومیه هم بررسی شود

asdasd
کد خبر : ۱۴۳۷۸۵

نیاز مالی بالای پروژه‌های پیش‌بینی شده برای نجات دریاچه ارومیه و بودجه محدود کشور، تحقق برنامه‌ها را دور از دسترس می‌کند.

ایلنا: نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز تأکید کرد: آسیب به دریاچه ارومیه به کل ایران آسیب می‌زند.
به گزارش خبرنگار ا " یلنا " آیت‌الله " محسن مجتهد شبستری " که در دیدار معاون رییس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست، با وی سخن می‌گفت، افزود: نیاز مالی بالای پروژه‌های پیش‌بینی شده برای نجات دریاچه ارومیه و بودجه محدود کشور، تحقق برنامه‌ها را دور از دسترس می‌کند.
وی خاطرنشان کرد: متخصصان محیط زیست راهکارهای زودبازده و کم هزینه‌ای را برای رفع مشکل دریاچه در اولویت قرار دهند.
آیت الله " مجتهد شبستری " افزود: باید به صورت ملی و مشارکت آحاد جامعه برای احیای دریاچه همت کرد و ضروری است کشاورزان منطقه با دولت همکاری کنند.
نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی احیای دریاچه ارومیه را حیاتی دانست و گفت: در صورت آسیب دیدن آن علاوه بر سه استان، کل کشور صدمه خواهد دید.
وی طرح کوچک کردن دریاچه با محدود کردن وسعت آن و کندن نمک‌های کناری دریاچه را طرحی مناسب با هزینه کمتر برای نگهداری دریاچه ارومیه خواند و گفت: ضروری است این طرح مورد ارزیابی‌های علمی و عملی قرار گیرد.
آیت‌الله " مجتهدشبستری " همچنین به آلودگی هوای کلانشهر‌ها اشاره کرد و افزود: در این خصوص دولت دکتر روحانی اقدامات خوبی انجام داده و با کارهای فرهنگی که در رسانه‌ها برای نهادینه کردن فرهنگ زیست محیطی صورت گرفته امید است شاهد کاهش بار آلودگی در شهر‌ها باشیم.
وی گفت: تمام مسایل اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و سیاسی کشور ارتباط تنگاتنگ با محیط زیست دارد و همه مردم موظف هستند از مسایل زیست محیطی و سالم نگه داشتن آب، هوا و تمام موهبات الهی به خوبی مراقبت کنند.
آیت‌الله مجتهد شبستری با تاکید بر اینکه در خصوص کاهش آلودگی هوا دولت باید تدابیری بیاندیشد، افزود: معضل آلودگی ناشی از صنایع با بیرون بردن آن‌ها از داخل شهر‌ها تا حدودی رفع شده است.
لازم به ذکر است معاون رییس جمهور و رییس سازمان حفاظت محیط زیست کشور، روز پنجشنبه برای بررسی مسایل و مشکلات زیست محیطی استان آذربایجان شرقی وارد تبریز شده بود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز