خبرگزاری کار ایران

رئیس انجمن فیلم آذربایجان شرقی:

جشنواره‌ فیلم فجر محملی برای تضارب اندیشه‌ها و رشد خلاقیت هنرمندان متفکر است

asdasd
کد خبر : ۱۴۳۷۷۸

جشنواره فیلم فجر برای اولین بار است که به شکل قابل توجهی در استان برگزار می‌شود و امیدواریم بتواند به واقع اهمیت و جایگاه محوری خود را حفظ کرده و از آسیب‌های متداولی چون دوری اندک اندک از آرمان‌ها و اهداف اولیه مصون بماند.

ایلنا: رئیس انجمن فیلم استان آذربایجان شرقی جشنواره فیلم فجر را محملی برای تضارب اندیشه‌ها و رشد و تعالی هنرمندان متفکر دانست.
به گزارش خبرنگار ایلنا سیدوحید فاطمی برگزاری همزمان این جشنواره در مراکز استان‌ها و دسترسی همزمان مخاطبین سینما به آثار ارائه شده در این جشنواره به نوعی رفع نگاه تبعیض‌آلود بوده و حرکت مناسبی در حوزه‌ فرهنگ و هنر عنوان کرد و گفت: جشنواره فیلم فجر برای اولین بار است که به شکل قابل توجهی در استان برگزار می‌شود و امیدواریم بتواند به واقع اهمیت و جایگاه محوری خود را حفظ کرده و از آسیب‌های متداولی چون دوری اندک اندک از آرمان‌ها و اهداف اولیه مصون بماند.
وی افزود: بدون شک موجی که این حرکت فرهنگی و هنری د رجامعه و علی‌الخصوص در میان فیلمسازان و اصحاب سینما ایجاد می‌کند قابل تامل و توجه است و به تبع آن نمایش همزمان فیلمهای این رویداد سینمایی در ایجاد زمینه‌های انگیزشی برای هنرمندان و علاقمندان سینما موثر خواهد بود.
فاطمی این جشنواره از لحاظ فرمی و محتوایی برخاسته از بن و ریشه انقلاب فرهنگی دانست و گفت: جشنواره فیلم فجر می‌تواند در تعامل هنرمندان سینما برای تولید آثاری مطلوب موثر باشد.
وی تاکید کرد: سینمای فاخر، ‌ از اندیشه‌های فاخر و عزتمند برمی‌خیزد و اگر فیلمی بتواند به شیوه‌ای برازنده و علمی و مبتنی بر پایه‌های پژوهش‌مدارانه تهیه و تولید شود و نیز بتواند واقعیتهای جامعه و زندگی مردم را به تصویر کشیده و منتج به گره‌گشایی از مصائب و نیازمندیهای حقیقی جامعه گردد و از حیطه سلیقه‌گرایی شخصی دور باشد، ‌تاثیرگذار خواهد بود.
فاطمی گفت: اثری موجب بالندگی سینما خواهد شد که خود دارای شاخصه‌های بالندگی باشد و هر اثر هنری که از یک سری ویژگی‌های رشد و تعالی برخوردار باشد می‌تواند اثرگذار و جریان‌برانگیز باشد.
وی افزود: بیان عواطف و ترسیم خصایص و خصائل جمعی، در سینما اگر با عمق نیازهای اجتماعی پیوند خورده و هم‌راستا با اهداف والای انسانی حرکت نماید برای عموم مخاطبان قابل درک‌تر بوده و پاسخگوی نیازهای آنان خواهد بود.
وی افزود: جشنواره‌ها درواقع محلی برای تجمیع و نمایش تنوع و تعدد دیدگاه‌ها، ‌اندیشه‌ها و نیز فرهنگ‌های مختلف است و براین اساس شناخت فیلمساز از عناصر فرهنگی و توانایی ایجاد حس هم‌ذات پنداری در مخاطب از طریق اصول روان‌شناسانه، ‌توجه هوشمندانه به نیازهای مخاطبان از سوئی و احترام گذاشتن به هوشمندی و شعور آنان از سوی دیگر موجب اعتماد و توجه به فیلمساز و استقبال از اثر وی خواهد شد.
وی تاکید کرد: از سوی دیگر ایجاد فضاهای نمایشی مناسب و ارائه‌ آثاری درشان مخاطبان از طرف متولیان فرهنگی زمینه‌ساز حضور بیشتر مردم در سینما‌ها خواهد بود.
وی در پایان تاکید کرد: هنر پدیده‌ای فرا‌تر از دانش‌های مادی است و چنانکه فلسفه و الهیات ام‌العلوم خوانده می‌شود، هنر نیز به نظر افلاطون و بسیاری از صاحب‌نظران علوم انسانی، فوق العلوم ارزیابی می‌شود و براین اساس باید از سیاست‌زدگی که آفتی مخرب و زیانبار است به دور باشد و در این میان با توجه به جایگاه و جامعیت هنر سینما، ‌این هنر باید اندیشه‌محور و ارزش‌مدار و مبتنی بر جهان‌بینی اسلامی بوده و بر فرهنگ غنی بومی استوار باشد.
لازم به ذکر است جشنواره بین‌المللی فیلم فجر همزمان با تهران در استان آذربایجان‌شرقی نیز به همت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و با همکاری استانداری آذربایجان‌شرقی و معاونت فرهنگی اجتماعی شهرداری تبریز از شانزدهم تا بیست و پنجم بهمن ماه جاری برگزار می‌شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز