خبرگزاری کار ایران

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی:

فرهنگ تماشای فیلم‌های پرمحتوا باید در جامعه ترویج یابد

asdasd
کد خبر : ۱۴۳۷۷۳

فرهنگ اساس و شالوده‌ جوامع بشری بوده و بستر تعالی انسان را فراهم می‌‌آورد و اصحاب فرهنگ و هنر باید بر ارتقای ابعاد مختلف فرهنگ و مستحکم نمودن شیرازه‌ آن همت گمارند.

ایلنا: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی گفت: فرهنگ تماشای فیلم‌های پرمحتوا باید در جامعه ترویج یابد.
به گزارش ایلنا علی داننده که در حاشیه برگزاری همزمان جشنواره فیلم فجر در تبریز سخن می‌گفت افزود: فرهنگ اساس و شالوده‌ جوامع بشری بوده و بستر تعالی انسان را فراهم می‌‌آورد و اصحاب فرهنگ و هنر باید بر ارتقای ابعاد مختلف فرهنگ و مستحکم نمودن شیرازه‌ آن همت گمارند.
وی خاطرنشان کرد: با توجه به ظرفیت‌های فرهنگی و هنری زیادی که در استان نهفته است و همچنین تاثیرگذاری هنر سینما، فعالان این حوزه باید با برقراری ارتباط‌های عمیق با بدنه جامعه به ویژه جوانان، پیام‌ها و آموزه‌های دینی و فرهنگ غنی اسلام را با زبان هنر در راستای آگاهی بخشی‌و ارتقاء‌دانش و دانایی عمومی که آن نیز به نوبهٔ خود منجر به ارتقای فرهنگ عمومی خواهد شد، ‌انتقال دهند.
وی افزود: در دنیای کنونی، سینما ویژگی مخاطبان خود را در نظر می‌گیرد و در یک ارتباط دوسویه ایفای نقش می‌کند و بر این اساس به عنوان یک وسیله‌ ارتباطی همه‌گیر، ‌ نقش بسزایی در پیشبرد اهداف و آرمان‌های کشور‌ها و ملت‌ها دارد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، بر لزوم گسترش و ترویج مقولهٔ آموزش در عرصه سینما تاکید کرد و گفت: ارتقای جایگاه فیلم و فیلمنامه‌نویسی و همچنین ترویج فرهنگ تماشای فیلم‌های پرمحتوا باید در اولویت برنامه‌ریزی در حوزهٔ فرهنگ باشد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز