خبرگزاری کار ایران

معاون اجتماعی نیروی انتظامی آذربایجان‌شرقی:

اخلاق باید به عنوان یک عنصر محتوایی در چهارچوب سینما گنجانده شود

asdasd
کد خبر : ۱۴۳۴۱۵

با توجه به اینکه سینما هنری بسیار سریع و متغیر است که می‌تواند به خوبی فرهنگ‌سازی بکند و ترویج فرهنگ ارزشی توسط هنر تاثیرگذار سینما می‌تواند در پیشگیری از جرائم اجتماعی نیز موثر باشد، سینماگران باید به این نکته توجه داشته باشند که رواج ابتذال در سینما نمی‌تواند محتوا را بالا ببرد بلکه، ساختار مناسب و بهره‌گیری از فرهنگ متعالی اسلامی و ایرانی و بهاد دادن به فیلمنامه‌های غنی و پرمحتوا و همچنین مجهز شدن به ابزارهای روز دنیا می‌تواند در بالندگی سینما موثر باشد.

ایلنا: معاون اجتماعی نیروی انتظامی آذربایجان‌شرقی گفت: اخلاق باید به عنوان یک عنصر محتوایی در چهارچوب سینما گنجانده شود.
به گزارش ایلنا به نقل از ستاد خبری جشنواره فیلم فجر در تبریز، امیر عباس‌زاده با اشاره به اینکه جشنواره فیلم فجر مهم‌ترین اتفاق سینمای ایران است گفت: این جشنواره می‌تواند با ارائه‌ راهکارهای صحیح، ‌ابعاد زیبایی‌شناسانه سینمای ایران را با بهره‌گیری از مضامین دینی و ملی به جهانیان ارائه دهد.
وی افزود: تمرکز این جشنواره در تهران و عدم پوشش استان‌ها، ‌ نقطه‌ ضعفی برای جشنواره محسوب می‌شد که خوشبختانه با تدابیر اندیشیده شده این نقص برطرف شده است.
عباس‌زاده گفت: ساختار ذهنی تماشاگر تغییر نکرده و‌‌ همان جذابیت‌هایی که در شنیدن داستان و افسانه وجود دارد هنوز ذهن مردم را درگیر می‌کند اما با تاملی درباره‌ سینمای ایران می‌توان گفت متاسفانه سینمای ما به دلایلی مختلف از این امر غافل مانده و نبود راهکارهای استرتژیک سینمای ایران را دچار آسیب جدی کرده و باعثشده تا تولیدات سینمایی بر پایه علایق و خواسته‌های شخصی سازندگان فیلم‌ها شکل گیرد.
وی تاکید کرد: اگر سینمای ایران قصد آشتی با مردم را داشته باشد باید به روز بوده و الگوسازی کند و در این صورت است که مردم سینمای ایران را بر سینمای غرب ترجیح داده و با اشتیاق پیام آن را دریافت خواهند کرد.
عباس‌زاده گفت: با توجه به اینکه سینما هنری بسیار سریع و متغیر است که می‌تواند به خوبی فرهنگ‌سازی بکند و ترویج فرهنگ ارزشی توسط هنر تاثیرگذار سینما می‌تواند در پیشگیری از جرائم اجتماعی نیز موثر باشد، سینماگران باید به این نکته توجه داشته باشند که رواج ابتذال در سینما نمی‌تواند محتوا را بالا ببرد بلکه، ساختار مناسب و بهره‌گیری از فرهنگ متعالی اسلامی و ایرانی و بهاد دادن به فیلمنامه‌های غنی و پرمحتوا و همچنین مجهز شدن به ابزارهای روز دنیا می‌تواند در بالندگی سینما موثر باشد.
لازم به ذکر است جشنواره بین‌المللی فیلم فجر همزمان با تهران در استان آذربایجان‌شرقی نیز به همت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و با همکاری استانداری آذربایجان‌شرقی و معاونت فرهنگی اجتماعی شهرداری تبریز از شانزدهم تا بیست و پنجم بهمن ماه جاری برگزار می‌شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز