خبرگزاری کار ایران

۵۰ درصد کارگران بلبرینگ سازی تبریز محترمانه تعدیل شده اند؟!

هشدار نماینده کارگران: اعتصاب و اعتراضی دیگردر راه است!!

کد خبر : ۱۴۳۳۸۳

تعداد کارکنان و کارگران شاغل در این کارخانه ۵۰۰ نفر بود که در حال حاضر به ۲۶۰ نفر تقلیل یافته است.

ایلنا: رئیس شورای اسلامی کار کارخانه بلبرینگ سازی تبریز گفت: وضعیت کارخانه بلبرینگ سازی کاملا بحرانی و آماده اعتصاب است.
به گزارش خبرنگار " ایلنا "، " بهزادی " در دیدار تشکل‌های کارگری، کارفرمایی و تعاون استان با استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه مشکل اصلی این کارخانه عدم تامین مواد اولیه از سوی سهامدار است، اظهار داشت: این موضوع موجب شده سالانه میلیون‌ها دلار ارز از کشور خارج شود تا بلبرینگ وارد کشور شود در حالی که ما در استان قدرت تولید و پاسخگویی به نیاز داخلی را داریم.
وی با اشاره به اینکه کارخانه در سال۱۳۴۹ تاسیس و به عنوان تنها تولید کننده بلبرینگ در کشور و خاورمیانه با برند جهانی IBC است گفت: مصرف سالیانه بلبرینگ در کشور ۱۰۰ میلیون عدد بوده در حالی که تولید اسمی این شرکت در تبریز حدود ۶ میلیون عدد است.
" بهزادی " با اشاره به اینکه این کارخانه اسفند ماه سال ۹۱ توسط بانک صنعت و معدن به بخش خصوصی به صورت مزایده واگذار شده است، گفت: تعداد کارکنان و کارگران شاغل در این کارخانه ۵۰۰ نفر بود که در حال حاضر به ۲۶۰ نفر تعدیل شده است.
وی وضعیت کارخانه بلبرینگ سازی تبریز را نامناسب ذکر کرد و گفت: کارگران این شرکت ۳ ماه حقوق دریافت نکرده‌اند و حدود ۲ ماه است که هزینه بیمه آنان پرداخت نشده است.
" بهزادی " وضعیت صنعت استان از جمله بلبرینگ سازی، کمپرسورسازی و ماشین آلات صنعتی تراکتورسازی را خوب ارزیابی نکرد و گفت: مسئولان استان نباید اجازه دهند تا مشکلات روی هم جمع شوند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز