خبرگزاری کار ایران

مدیرجهاد کشاورزی جلفا:

توسعه صنایع ریسندگی درحمایت از صنعت نوغانداری جلفا ضروری‌ست

asdasd
کد خبر : ۱۴۳۰۱۲

ایجاد صنایع ریسندگی در سطح این شهرستان با حمایت سازمان منطقه آزاد تجاری صنعتی ارس، می‌تواند بستر لازم برای ارتقاء ارزش افزوده محصول تولیدی را ایجاد و توسعه این صنعت را تضمین نماید.

ایلنا: مدیرجهاد کشاورزی شهرستان جلفا گفت: بکار انداختن چرخ‌های تولید ابریشم درجلفا، ضمن افزایش نقدینگی در اقتصاد منطقه، قدرت صادراتی در حوزه محصولات غیرنفتی را نیز افزایش و ایجاد صنایع ریسندگی درسطح شهرستان جلفا، خواهد توانست توسعه این صنعت را در میان مدت از موقعیت بهتری برخوردار سازد.
به گزارش خبرنگار ایلنا رضا عباسی در بازدید از تعاونی پرورش کرم ابریشم در منطقه سیه رود شهرستان جلفا افزود: ایجاد صنایع ریسندگی در سطح این شهرستان با حمایت سازمان منطقه آزاد تجاری صنعتی ارس، می‌تواند بستر لازم برای ارتقاء ارزش افزوده محصول تولیدی را ایجاد و توسعه این صنعت را تضمین نماید.
وی اضافه کرد: با صنعتی کردن این فعالیت، امکان بهره‌برداری بیشتر از آن به صورت شغلی دائمی به وجود آمده و با توجه به شرایط اقلیمی و سرعت رشد درخت توت در منطقه، امکان پرورش کرم ابریشم به صورت دو تا سه بار در سال خواهد توانست این فعالیت تولیدی اقتصادی را، به عنوان شغلی درخور توجه در تامین درآمد خانوارهای روستایی مطرح سازد.
مدیر جهادکشاورزی شهرستان جلفا گفت: توسعه مدیریت یافته این صنعت مولد متناسب با شرایط اقلیمی مناطق مختلف شهرستان، می‌تواند به عنوان برنامه‌ای مناسب برای رفع مشکلات اقتصادی بهره برداران بخش کشاورزی منطقه، نقش ارزنده‌ای ایفا نماید.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز