خبرگزاری کار ایران

استاندار آذربایجان شرقی:

جهاد دانشگاهی کاری کند که دیگران توان انجام آن را ندارند

asdasd
کد خبر : ۱۴۲۲۵۴

هر سازمانی که تشکیلات آن گسترده‌تر شود چابکی خود را از دست می‌دهد و از انجام ماموریت‌های ویژه بازمی‌ماند؛ لذا ما انتظار داریم که جهاد دانشگاهی، سرگرم توسعه تشکیلات سازمانی نبوده و نهادی چابک و سرحال برای انجام ماموریت‌های ویژه باشد.

ایلنا: استاندار آذربایجان شرقی گفت: جهاد دانشگاهی باید حلقه وصل نیاز‌ها و امکانات استان بوده و کارهایی را بر عهده بگیرد که دیگران توان انجام آن را ندارند.
به گزارش خبرنگار ایلنا اسماعیل جبارزاده عصر روز یکشنبه در دیدار با اعضای هیأت علمی و مسوولان جهاد دانشگاهی استان، با بیان اینکه خود را جزوی از جهاد دانشگاهی می‌دانم، افزود: خوشحالم که فعالیت‌های جهاد دانشگاهی گسترش یافته و امروز این نهال به درخت تنومندی تبدیل شده است.
وی با بیان اینکه البته این گسترده شدن یک نگرانی هم دارد، افزود: هر سازمانی که تشکیلات آن گسترده‌تر شود چابکی خود را از دست می‌دهد و از انجام ماموریت‌های ویژه بازمی‌ماند؛ لذا ما انتظار داریم که جهاد دانشگاهی، سرگرم توسعه تشکیلات سازمانی نبوده و نهادی چابک و سرحال برای انجام ماموریت‌های ویژه باشد.
استاندار آذربایجان شرقی در ادامه با اشاره به اینکه از امکانات و منابع موجود به طور کامل استفاده نمی‌شود، گفت: جهاد دانشگاهی نباید به طور مستقیم سرمایه‌گذاری کند، بلکه باید از امکانات موجود در جهت بهره‌وری بیشتر استفاده کند.
وی افزود: ماموریت اول جهاد دانشگاهی این است که امکانات بلااستفاده استان را شناسایی کند، چرا که به نظر من، امکانات استان جوابگوی ده برابر فعالیت‌های جهاد دانشگاهی است.
جبارزاده اظهار داشت: امکانات موجود و بلااستفاده استان به حدی است که چه بسا می‌توانیم بدون اضافه کردن امکانات جدید، تولید جدیدی راه‌اندازی کنیم.
وی افزود: جهاد دانشگاهی باید حلقه وصل این امکانات و نیازهای استان باشد و سرمایه‌گذاری‌ها را به سمت استفاده از امکانات هدایت کند.
جبارزاده تاکید کرد: جهاد دانشگاهی باید به سمت ماموریت‌هایی برود که دستگاه‌های اجرایی و مراکز تحقیقاتی در آن‌ها ورود نکرده‌اند یا توان انجام آن‌ها را ندارند.
وی افزود: کار موازی و تکراری در شأن جهاد دانشگاهی نیست، جهاد دانشگاهی باید از ظرفیت‌های خالی استفاده کند و کارهایی را بر عهده بگیرد که روی زمین مانده است.
استاندار آذربایجان شرقی با بیان اینکه جهاد دانشگاهی باید از توان علمی و تحقیقاتی دانشگاه‌ها به شکل جهادی استفاده کند، افزود: برگزاری آزمون و این قبیل کار‌ها شایسته جهاد دانشگاهی نیست، جهاد دانشگاهی باید تصور کند که همه اعضای هیأت علمی در استخدام این نهاد هستند و بتواند از توان علمی آن‌ها استفاده کند.
وی با اشاره به اینکه منابع دولت محدود است، گفت: جهاد دانشگاهی باید در عرصه اقتصادی فعال بوده و بتواند کسب درآمد کند.
جبارزاده خاطرنشان کرد: بسیاری از صنعتگران ما با وجود ظرفیت‌های علمی استان، نیازهای تحقیقاتی خود را به دانشگاه‌های خارج از استان سفارش می‌دهند، لذا جهاد دانشگاهی باید حلقه اتصال مراکز تحقیقاتی و پژوهشی با بخش صنعت و تولید باشد.
استاندار آذربایجان شرقی در پایان از رییس و مسوولان جهاد دانشگاهی استان خواست در تهیه و تدوین سند تدبیر توسعه استان مشارکت فعال و جدی داشته باشند و برای فعالیت‌های آتی خود نیز برنامه مشخصی ارایه کنند.
وی افزود: جهاد دانشگاهی می‌تواند تیم کار‌شناسی و اتاق فکر مدیریت اجرایی استان باشد.
رییس جهاد دانشگاهی آذربایجان شرقی هم در این دیدار چشم‌انداز این نهاد علمی و تحقیقاتی را مبتنی بر اسناد بالادستی نقشه جامع کشور دانست و گفت: جهاد دانشگاهی نهادی علمی با هویت اسلامی و برخوردار از نیروی انسانی کارآمد می‌باشد.
نجف قراچورلو افزود: جهاد دانشگاهی در حوزه پژوهشی با سه محور حوزه پزشکی، فناوری و پژوهشکده توسعه و برنامه‌ریزی فعالیت می‌کند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز