خبرگزاری کار ایران

مدیر جهادکشاورزی آذرشهر:

یک میلیارد ریال برای احداثکانال آبیاری کشاورزی آذرشهر هزینه شد

asdasd
کد خبر : ۱۴۱۷۴۷

بهسازی کانال‌های آبیاری و لایروبی آن‌ها بیش از ۳۰ الی ۴۰ درصد از هدر رفت آب جلوگیری کرده و راندمان انتقال آن به مزارع و باغات را نیز بیش از ۷۰ درصد می‌رساند.

ایلنا: مدیر جهادکشاورزی شهرستان آذرشهر گفت: برای احداثکانال‌های آبیاری کشاورزی این شهرستان یک میلیارد و ۱۲۰ میلیون ریال هزینه شده است.
به گزارش خبرنگار ایلنا فیروز طلوع حیات در گفتگو با خبرنگاران افزود: بهسازی کانال‌های آبیاری و لایروبی آن‌ها بیش از ۳۰ الی ۴۰ درصد از هدر رفت آب جلوگیری کرده و راندمان انتقال آن به مزارع و باغات را نیز بیش از ۷۰ درصد می‌رساند.
وی با اشاره به کمبود آب کشاورزی و وجود بیش از ۲۰۰ رشته قنات در شهرستان آذرشهر خاطرنشان کرد: توجه به بهسازی نهرهای آب و کانال‌های اراضی کشاورزی از اولویت‌های جهاد کشاورزی است.
مدیر جهادکشاورزی شهرستان آذرشهر با تاکید بر لزوم تغییر الگو و نوع کشت محصولات زراعی و استفاده از روش‌های نوین آبیاری اضافه کرد: لازم است کشاورزان فرهنگ یکپارچه سازی اراضی زراعی و آبیاری قطره‌ای و تحت فشار را در کارشان مد نظر قرار دهند.
طلوع حیات بیشتر محصولات کشاورزی زراعی آذرشهر را سیر، پیاز، گندم و سیب زمینی برشمرد و گفت: اگرچه ۹۰ درصد محصول سیر استان در مزارع این شهرستان تولید می‌شود ولی اغلب این کشت‌ها از محصولات پر آب زراعی هستند. وی خاک اراضی زراعی و باغی این شهرستان را بسیار مستعد و مطلوب دانست و افزود: در صورت تامین آب مورد نیاز بخش کشاورزی اشتغال و میزان محصولات کشاورزی منطقه تا دو برابر افزایش می‌یابد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز