خبرگزاری کار ایران

رییس فدراسیون بولینگ و بیلیارد کشور:

بیلیارد مکمل خیلی از ورزش‌های حرفه‌ای‌ست

asdasd
کد خبر : ۱۴۰۹۶۱

بیلیارد وارد رقابتهای قهرمانی دانشجویان جهان در سال ۲۰۱۴ شده است.

ایلنا: رییس فدراسیون بولینگ و بیلیارد کشور گفت: بیلیارد مکمل خیلی از ورزش‌های حرفه‌ای است.
به گزارش خبرنگار ایلنا هاشم اسکندری در مجمع انتخابات هیات بولینگ و بیلیارد آذربایجانشرقی اظهار داشت: در طول ۱۷ و ۱۸ سال گذشته بیش از ۳۶ مدال رنگارنگ در رقابتهای جهانی، آسیایی و بین المللی برای بولینگ و بیلیارد کشور به دست آمده است و این مدال‌ها حاصل تلاش هیاتهای ورزشی استان‌ها و باشگاههای ورزشی در سطح کشور است.
وی افزود: رشته بیلیارد در ورزش کشور کمتر دیده شده است ولی در ورزش دنیا از جایگاه بسیار بالایی برخوردار است و امروز به عنوان مکمل بسیاری از رشته‌های حرفه‌ای همچون فوتبال به شمار می‌رود.
اسکندری تصریح کرد: در فوتبال روز دنیار و باشگاه‌های پرافتخار دنیا خصوصا اروپا بازیکنان فوتبال پس از انجام تمرینات و رقابت‌ها موظف به بازی بیلیارد هستند.
وی گفت: آرامش، تمرکز، رشد قوای ذهنی و ارامش روحی مهم‌ترین دستاورد بیلیارد برای زندگی ماشینی امروزی و ورزشکاران حرفه‌ای است.
اسکندری افزود: یک بازیکن آماتور بیلیارد و حتی یک فرد عادی برای یک بازی بیلیارد مسافتی معادل ۴ کیلومتر دور میز حرکت می‌کند که خود فرد متوجه این امر نیست و کالری سوزی و چربی سوزی بسیار بالای این رشته از فواید این رشته است.
رییس فدراسیون بولینگ و بیلیارد کشور خاطرنشان کرد: در سال ۲۰۱۴ برای اولین بار در رقابتهای قهرمانی دانشجویان جهان رقابتهای بیلیارد وارد رقابت‌ها شده و فدراسیون برای حضور قوی در این مسابقات برنامه‌هایی منسجمی را آغاز کرده است.
وی افزود: همچنین رشته بیلیارد با ویلچر به رقابتهای آسیایی و پارللمپیک افزوده شده که با همکاری پارالمپیک و استان‌ها در صدد توسعه این رشته در کشور هستیم.
اسکندری خاطرنشان کرد: پس از رقابتهای بازی‌های آسیایی اینچوان کره جنوبی، در دور بعدی رقابتهای بازیهای آسیایی رشته بولینگ و بیلیارد نیز برگزار خواهد شد.
اسکندری در این مجمع خبر از کسب رتبه دوم رنکینگ جهان توسط آقایان و نهم توسط بانوان داد و افزود: نگاه ویژه‌ای به بولینگ در کشور داریم و تنها رشته‌ای که در کنار خانواده می‌توان به فعالیت پرداخت و با توجه به حجاب مناسب و خانودگی بودن رشته می‌تواند در توسعه ورزش همگانی نقش کلیدی دارد.
وی از تاسیس رشته جدید در بدنه فدراسیون خبر داد و افزود: رشته بولز از رشته‌های جدید فدراسیون به جهت انجام این رشته در زمینهای چمنی، خاکی و سالنی می‌تواند با همکاری شهرداری‌ها می‌تواند رشد مناسبی در توسعه ورزش همگانی داشته باشد.
همین گزارش حاکی است مجمع انتخاباتی هیأت بولینگ و بیلیارد آذربایجان شرقی با حضور هاشم اسکندری رییس فدراسیون بولینگ و بیلیارد کشور و نائب رییسی سید محمد شروین اسبقیان مدیر کل ورزش و جوانان آذربایجانشرقی برگزار شد و ایوب ظهیری تنها کاندیدای حاضر در این مجمع با ۱۷ رأی از ۱۸ رأی اعضا به مدت چهار سال به سمت ریاست این هیأت انتخاب شد.
سه نفر برای حضور در این انتخابات اعلام آمادگی کرده بودند که یکی از آن‌ها قبل از برگزاری مجمع انصراف خود را اعلام کرده بود و از دو کاندیدای دیگر یکی از آن‌ها در مجمع انتخاباتی حاضر نشد و تنها ایوب ظهیری که پیش از این سرپرستی هیأت را بر عهده داشت، در مجمع انتخاباتی حضور یافت.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز