خبرگزاری کار ایران

فرماندار جدید تبریز معرفی شد

کد خبر : ۱۳۸۲۱۸

رحیم شهرتی فر به عنوان فرماندار تبریز منصوب شد

ایلنا: استاندار آذربایجان شرقی در جلسه شورای اداری شهرستان تبریز که به منظور تودیع و معارفه فرماندار این شهرستان برگزار شد، ضمن بیان انتظارات خود از فرمانداران استان، آن‌ها را به تلاش و جدیت در جهت خدمت به مردم و تحقق شعارهای دولت تدبیر و امید، تقویت روحیه وحدت و همدلی و تعامل سازنده با نمایندگان مجلس توصیه کرد.
به گزارش ایلنا اسماعیل جبارزاده در این جلسه که در سالن جمهوری اسلامی برگزار شد، با اشاره به انتخابات ۲۴ خرداد و استقرار دولت تدبیر و امید با رأی مردم، خاطرنشان کرد: فرمانداران، نمایندگان دولت در شهرستان‌ها هستند و طبیعتا اولین انتظار از آنان، عمل به منویات دولت و اجرای کامل خواسته‌های دکتر روحانی به عنوان سکان‌دار امور اجرایی کشور است.
وی افزود: ما نسبت به رأی مردم تعهد داریم و باید با عمل به برنامه‌های مورد قبول مردم از این رأی صیانت کنیم.
استاندار آذربایجان شرقی تحقق شعارهای دولت را در گرو همکاری و هم‌اندیشی همه دستگاه‌های اجرایی استان و استفاده از توان نمایندگان مجلس عنوان کرد و گفت: معتقدیم که اگر مسایل جامعه به طور صحیح و دقیق و همراه با راهکارهای مناسب به نمایندگان مجلس منعکس شود بخش قابل توجهی از مشکلات قابل حل خواهد بود.
جبارزاده با بیان اینکه یکی از عوامل برآورده نشدن انتظارات مردم در چند سال گذشته، عدم هماهنگی دولت با مجلس بوده است، افزود: مجلس به عنوان جایگاه حل مشکلات باید در کنار دولت باشد، ما حق نداریم جایگاه مجلس را که به فرموده امام راحل در رأس امور است با نظر خود تفسیر کنیم و به جای استفاده از ظرفیت مجلس، سر ناسازگاری با آن بگذاریم.
وی تعامل سازنده با مجلس را از برنامه‌های دولت اعلام کرد و افزود: مدیریت استان هم در این راستا ارتباط تنگاتنگ با نمایندگان مجلس را به فرمانداری‌های استان توصیه می‌کند، به ویژه در این دوره از مجلس که نمایندگان استان در کمیسیون‌های مهم مجلس حضور دارند.
استاندار آذربایجان شرقی در ادامه بهبود روش‌های خدمت‌گزاری را خواسته بعدی خود از فرمانداران اعلام کرد و گفت: ارایه خدمات از سوی دستگاه‌ها در وضعیت موجود مورد رضایت عامه مردم در همه بخش‌ها نیست و جا دارد که روش‌های ارایه خدمت ارتقا یابد.
وی با تاکید بر تجدید نظر در روش‌های خدمت‌رسانی، افزود: هرچه رابطه مراجعه‌کننده با مامور دولت کم شود به‌‌ همان میزان در خدمت‌رسانی به مردم تسریع خواهد شد و سلامت سیستم اداری افزایش خواهد یافت، بنابراین باید با استفاده از فناوری‌های روز این امر را تحقق بخشیم.
جبارزاده با بیان اینکه اجازه اختلاف بین دستگاه‌ها را نخواهم داد، افزود: طومار اختلاف در استان از روزی که بنده مسؤولیت استانداری را قبول کردم پیچیده شده است و اساس کار ما بر گذشت و تعامل مثبت و منطقی استوار خواهد بود.
استاندار آذربایجان شرقی با بیان اینکه مشکلات استان با روحیه اداری و کارمندی قابل حل نیست، گفت: باید تصور کنیم که امروز در منطقه عملیاتی هستیم و با‌‌ همان روحیه سال‌های دفاع مقدس وارد صحنه شویم.
وی افزود: خواسته همیشگی ما از مسؤولان، داشتن روحیه ایثار، وحدت، همدلی و صمیمیت است، پیروزی ما در هشت سال دفاع مقدس در سایه همین روحیه به دست آمد و امروز هم همین روحیه می‌تواند عامل موفقیت باشد.
جبارزاده به نقش ممتاز تبریز در بین شهرستان‌های استان اشاره کرد و با تاکید بر اینکه فرمانداری تبریز نباید زیر سایه استانداری باشد، افزود: یکی از مسایلی که در سال‌های گذشته بنده به آن انتقاد داشتم این بود که با توجه به حضور استانداری در جوار فرمانداری تبریز، وظایف فرمانداری به اشکال مختلف به عهده ادارات کل استان گذاشته می‌شد، در حالی که این امر، جفا در حق مردم تبریز است.
وی تصریح کرد: از امروز همه اختیارات فرمانداری تبریز به این فرمانداری برمی‌گردد و از فرماندار جدید می‌خواهم که با همه اختیارات قانونی خود در مسایل ورود پیدا کند.
تبریز را وی‌ترین رشد و توسعه استان برشمرد و با بیان اینکه توسعه استان در گرو رشد و تعالی تبریز است، افزود: فرمانداری تبریز علاوه بر وظایف سایر فرمانداری‌ها، مسؤولیت نانوشته‌ای هم بر عهده دارد که عبارت است از شایسته‌سازی تبریز در شأن آذربایجان که به تعبیر مقام معظم رهبری، سر ایران است و فاصله ما با اینجایگاه به اندازه‌ای است که هر چه تلاش کنیم باز هم جا دارد.
جبارزاده با تاکید بر بررسی مشکلات و کاستی‌های شهرستان تبریز، اظهار داشت: نباید به بهانه اینکه تبریز، مرکز استان است از خواسته‌های مردم این شهر غافل شد؛ جلب رضایت مردم جز با شناسایی مشکلات و درخواست‌های به‌حق مردم و تلاش برای حل آن‌ها ممکن نیست و فرمانداری تبریز به عنوان متولی این امر باید عمل کند.
وی با تاکید بر اینکه حمایت از سرمایه‌گذاری باید در دستور کار همه فرمانداران قرار گیرد، افزود: البته در این میان تبریز جایگاه ویژه‌ای دارد، چرا که این شهر اولین ایستگاه مورد انتظار سرمایه‌گذاران و در واقع خاکریز استقبال از سرمایه‌گذاران است و باید ساز و کارهای تسهیل سرمایه‌گذاری در این شهرستان در سطح بالاتری صورت گیرد.
استاندار آذربایجان شرقی استفاده از همه صاحب‌نظران و دلسوزان را خواسته خود از همه فرمانداری‌ها اعلام کرد و با اشاره به وجود دانشگاه‌های معتبر در کنار حوزه علمیه بر‌تر در تبریز، افزود: نیروهای انسانی متعهد، متخصص، دلسوز و علاقمند به تبریز، آماده همکاری با دولت تدبیر و امید هستند که فرمانداری تبریز باید در قالب تشکل‌ها، کارگروه‌ها و شوراهای مشورتی آن‌ها را ساماندهی و از ظرفیت آنان استفاده کند.
وی با بیان اینکه امروز شهر تبریز صاحب یک شورای شهر فعال و باانگیزه است، گفت: تعامل سازنده و مثبت با شورای شهر و شهرداری به همه فرمانداری‌های استان به ویژه فرمانداری تبریز توصیه می‌شود.
جبارزاده با اشاره به اینکه فرمانداری، کنترل‌کننده مصوبات شوراهاست، افزود: از فرمانداران استان انتظار دارم با نگاه مثبت به این موضوع نگاه کنند.
استاندار آذربایجان شرقی در پایان با قدردانی از خدمات و تلاش‌های محمود چمنی در مدت تصدی مسؤولیت فرمانداری تبریز، بر استفاده از تجربیات مدیران تاکید کرد و افزود: تجربیات مسؤولان متعلق به شخص آنان نیست و ما مجاز به نادیده گرفتن این تجربه‌ها نیستیم؛ لذا از تمام کسانی که انگیزه خدمت و همراهی دولت دکتر روحانی را دارند استفاده خواهیم کرد.
جبارزاده همچنین رحیم شهرتی‌فر را به عنوان فرماندار جدید معرفی کرد و گفت: ایشان از چهره‌های باسابقه دفاع مقدس و از افراد خوش‌فکر و آشنا به مسایل روز هستند و مطمئنم که با همکاری همه مدیران و با دعای خیر مردم شهیدپرور تبریز موفق خواهند شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز