خبرگزاری کار ایران

نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی:

تغییر کاربری آلودگی هوای شهر‌ها را تشدید کرده است

asdasd
کد خبر : ۱۳۷۰۶۹

واردات و تولید روز افزون خودرو بدون تامین زیر ساخت‌ها از جمله سوخت استاندارد سهم زیادی در آلودگی هوا دارد.

ایلنا: نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی گفت: تغییر کاربری بی‌رویه فضای سبز و باغات در شهر‌ها، ریه‌های تنفسی کلانشهر‌ها را از بین برده و آلودگی هوا را تشدید کرده است.
به گزارش خبرنگار ایلنا آیت الله محسن مجتهد شبستری روز سه شنبه در جمع کارکنان حفاظت محیط زیست این استان با اشاره به احاطه کلانشهر‌ها توسط صنایع بزرگ تأکید کرد: جلوگیری از تبدیل اراضی کشاورزی به واحدهای صنعتی را ضروری دانست.
وی با اشاره به شرایط ناسالم هوای کلانشهر تبریز در دی ماه امسال اظهارکرد: واردات و تولید روز افزون خودرو بدون تامین زیر ساخت‌ها از جمله سوخت استاندارد سهم زیادی در آلودگی هوا دارد.
امام جمعه تبریز بر فرهنگ سازی و آموزش در زمینه حفاظت از محیط زیست تاکید کرد و گفت: صدا و سیما، نشریات، ائمه جمعه، فرهنگیان و دانشگاهیان در فرهنگ سازی نقش مهمی دارند.
وی بحران دریاچه ارومیه را مشکل اصلی منطقه دانست و گفت: به نظر کار‌شناسان امر، مدیریت شوره زارهای ایجاد شده با برداشت اصولی نمک، راه حل زود بازدهی است که می‌تواند از افزایش خسارت‌های ناشی از خشک شدن دریاچه جلوگیری کند.
آیت الله مجتهد شبستری با اشاره به نیاز مالی بالای پروژه‌های پیش بینی شده برای نجات دریاچه ارومیه و بودجه محدود کشور، تحقق برنامه‌ها را بعید دانست و از متخصصان محیط زیست خواست راهکارهای زود بازده و کم هزینه‌ای را برای رفع مشکل دریاچه در اولویت قرار دهند.
نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی محیط زیست سالم را بهترین میراثنسل حاصر برای نسل‌های آینده دانست.
مدیر کل حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی هم در این دیدار از اجرای برنامه‌های ویژه‌ای برای کنترل آلودگی هوا درفصول سرد سال خبرداد.
حمید قاسمی گفت: طرح برخورد با خودروهای دود زا، آلاینده و فاقد معاینه فنی تشدید شده و کنترل ۲۴ ساعته صنایع مستقر در حریم کلانشهر تبریز، کنترل و بررسی آنلاین وضعیت آلودگی هوا جهت اتخاذ و تصمیمات مدیریتی فعال‌تر شده و با همکاری سازمان‌های مسوول ادامه خواهد داشت.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز