خبرگزاری کار ایران

معاون معماری و شهرسازی شهردار تبریز خبرداد؛

ارائه بسته‌های تسهیل‌گری و سرمایه‌گذاری مشارکتی توسط شهرداری تبریز

asdasd
کد خبر : ۱۳۶۹۹۲۷

معاون معماری و شهرسازی شهردار تبریز از آماده سازی بسته‌های تسهیل‌گری و سرمایه‌گذاری مشارکتی برای ارائه در همایش بین المللی سرمایه گذاری تبریز ۲۰۲۳ خبر داد.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی شهرداری تبریز، محمد عزتی در جلسه مشترک با شهرداران شهرهای استان گلستان اظهار کرد: در حال تدوین بسته کامل سرمایه‌گذاری و مشارکت در تمامی بخش‌های آذربایجان‌شرقی و شهر تبریز هستیم و امیدوارم با این اتفاق شاهد ورود سرمایه‌ در تمام حوزه‌های شهری، صنعت و معدن و... باشیم.

عزتی با اشاره به اقبال و اعتقاد عمومی به شیوه های سنتی سرمایه‌گذاری در شهر، گفت: بسیاری از پروژه‌های سرمایه‌گذاری نیازمند مصوبه ماده پنج و یا مصوبه‌ای برای تصمیم است ولی نباید فراموش کنیم بزرگترین سرمایه‌گذار همین شهروندانی هستند که به شهرداری مراجعه می‌کنند.

وی با اشاره به سرمایه در گردش شهر از محل پروانه‌های ساختمانی تصریح کرد: بودجه شهرداری تبریز سال گذشته ۱۲ هزار میلیارد تومان بود که امسال به بیش از بیست هزار میلیارد تومان افزایش یافته است. با این افزایش بودجه، چهار میلیون مترمربع پیش‌فروش داشته ایم که معادل هشتاد هزار میلیارد تومان می‌شود و این رقم به عبارتی سرمایه‌ در  گردش شهر است.

معاون معماری و شهرسازی شهردار تبریز در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: در حال حاضر بخشی از پاشنه‌آشیل پروژه‌های سرمایه‌گذاری به واحدهای شهرسازی و معماری شهرداری ها متصل بوده که یا نیاز به مجوز دارد و یا با عوارض شهرداری مربوط است.

عزتی با اشاره به اینکه شهرسازی امروزه از حالت سنتی خارج و به سمت شهرسازی دانش‌بنیان حرکت کرده، گفت: در گذشته در قالب طرح‌های جامع و تفصیلی نقشه‌هایی تهیه می‌کردند که مبنای عملکرد شهرداری ها بود. این نقشه‌ها ۱۰ سال یک بار تغییر می‌کرد و در صورت وجود کوچکترین مشکلی باید ۱۰ سال منتطر تغییر طرح می‌ماندند.

وی با تاکید بر لزوم تغییر نگرش در این خصوص افزود: مسئولان استانداری باید در تهیه طرح‌های جامع و تفصیلی مشارکت کنند. در این بین اگر شهرداری‌ها مشارکتی در تهیه این طرح ها نداشته باشند بدون شک اجراکننده خوبی نیز نخواهند بود.

معاون معماری و شهرسازی شهردار تبریز با اشاره به عوارض رایگان شهرداری در بافت فرسوده، اظهار کرد: همچنین در مورد احداث هتل‌ها شهرداری عنوان کرد که در صورت احداث هتل آپارتمان و سرمایه گذاری در این بخش، هیچ گونه عوارص دریافت نمی کند و در نتیجه این طرح ۳۰ هتل آپارتمان در سطح شهر احداث شد.

به گفته عزتی، تمام این موارد سیاست‌هایی است که از طریق شهرداری و استانداری و در قالب ماده پنج ارائه شده و تبدیل به سرمایه‌گذاری در شهر می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز