خبرگزاری کار ایران

ریزش صخره خزه دار آبشار آسیاب خرابه در جلفا

asdasd
کد خبر : ۱۳۶۶۱۷

به دنبال سرمای شدید هوا در اوایل زمستان که در محدوده آبشار دمای هوا را به منفی ۲۰ درجه نیز رساند، در اثر منجمد شدن آب موجود در لایه‌ها قندیل‌های طویل به وجود آمد که به دلیل سنگین شدن لایه‌ها بخشی از قسمت‌های فوقانی آبشار تخریب شد.

ایلنا: آبشار آسیاب تاریخی در شهرستان جلفا توان مقابله با برودت هوا را نداشت و قسمت‌هایی از طاق‌های آن بر اثر یخ زدگی فرو ریخت.
به گزارش ایلنا به دنبال سرمای شدید هوا در اوایل زمستان که در محدوده آبشار دمای هوا را به منفی ۲۰ درجه نیز رساند، در اثر منجمد شدن آب موجود در لایه‌ها قندیل‌های طویل به وجود آمد که به دلیل سنگین شدن لایه‌ها بخشی از قسمت‌های فوقانی آبشار تخریب شد.
طی روزهای گذشته طبیعت دلنواز و زمستانی همراه با یخ که به ندرت در فصول زمستان روی می‌دهد بسیاری از دوستداران طبیعت را به خود جلب کرد.
به دنبال ریزش قسمت‌هایی از آبشار مسوولان امر از گردشگران و دوستداران طبیعت خواستند تا حد امکان از عزیمت به این مکان دیدنی خودداری کنند.
فرماندار شهرستان جلفا این وضعیت را امری طبیعی و در اثر سرمای بیش از حد منطقه دانست و از گردشگران خواست از رفت و آمد در قسمت‌های تحتانی آبشار پرهیز کرده تا مشکلی متوجه آنان نشود.
مختار سیفی در حاشیه بازدید از آبشار آسیاب و قسمت‌های آسیب دیده گفت: با مساعد شدن هوا کار آواربرداری از این مکان تاریخی و سیاحتی آغاز می‌شود.
وی افزود: شرایط اقلیمی و توپوگرافی منطقه با سرعت قسمت‌های آسیب دیده را با خزه‌ها پوشانده و مناظر دیدنی آن را دو چندان خواهد کرد.
سیفی از مسافران و گردشگران خواست با بهبود شرایط آب و هوایی و آغاز سفرهای نوروزی و تابستانی از سفر به شهرستان جلفا و بازدید از اماکن تاریخی و تفریحی آن غافل نشوند.
آبشار آسیاب خرابه یکی از زیبا‌ترین مناطق دیدنی آذربایجان شرقی است که حاصل جدال آب و طبیعت بوده و با چشم اندازی دل انگیز از ارتفاع بیش از ۱۵متری به دره‌ای سرازیر می‌شود چهار فصل این آبشار زیبا دیدنی و چشم نواز است و این زیبایی در فصل بهار به اوج رسیده و با استقبال بی‌حد و اندازه گردشگران از سراسر ایران و کشورهای دیگر روبرو می‌شود.
در فصل تابستان که گرمی هوا طاقت همگان را می‌گیرد اینجاذبه زیبا با آب و هوایی خنک روزانه مورد استقبال هزاران گردشگر است.
آبشار آسیاب در فصل پاییز نیز زیبایی خاص خود را به رخ کشیده و هر گردشگری را حتی در این فصل به سوی خود می‌کشاند.
آبشار در زمستان، لنز دوربین‌های گردشگران نه تنها در فصل‌های بهار، تابستان و پاییز زیبایی‌های آسیاب را ثبت می‌کند حتی در زمستان هم علاقمندان به طبیعت این زیبایی‌ها را از یاد نبرده و چهره یخ زده آبشار را به نظاره می‌نشینند.
یادآور می‌شود برودت هوا و ورود سامانه سرد آب و هوایی به شمال غرب موجب یخ زدگی آبشار زیبای آسیاب جلفا شده بود که بر اثر وزن بیش از حد انبوهی از یخ‌ها صخره بزرگ و پوشیده از خزه آن امروز ریزش کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز