خبرگزاری کار ایران

استاندار آذربایجان شرقی:

بودجه شهرداری جزو خطرناک‌ترین نوع بیت‌المال است / شهرداری‌ها در صف اول خدمت به مردم قرار دارند

asdasd
کد خبر : ۱۳۶۳۲۹

محمدرضا خداوردی‌زاده به عنوان مدیرعامل جدید سازمان همیاری شهرداری‌های آذربایجان شرقی معرفی شد.

ایلنا: استاندار آذربایجان شرقی تأکید کرد: اگر فعالیت‌های دستگاه‌ها را رده‌بندی کنیم شهرداری‌ها در صف اول خدمت به مردم قرار می‌گیرند.
به گزارش خبرنگار ایلنا اسماعیل جبارزاده امروز یکشنبه در جمع شهرداران استان، با اشاره به نقش و اهمیت شهرداری‌ها به عنوان مردمی‌ترین نهاد کاری کشور، انتظارات دولت تدبیر و امید را در این حوزه یادآور شد و گفت: تعصب خاصی نسبت به موفقیت شهرداران دارم و حمایت از شهرداری‌ها را وظیفه خود و تمام دستگاه‌های اجرایی استان می‌دانم.
وی با تاکید بر وحدت، همدلی و صمیمیت بین مسؤولان اجرایی، خاطرنشان کرد: رابطه ما با تمام شهرداران استان بر اساس محبت و صمیمیت خواهد بود و امیدوارم در چهار سال آینده بتوانیم کارنامه خوبی از خدمت و تلاش به مردم ارایه کنیم.
استاندار آذربایجان شرقی بر حاکمیت قانون در تمام رده‌های مدیریتی استان تاکید کرد و گفت: محور خدمات همه دستگاه‌ها باید قانون باشد و هیچ چیزی فرا‌تر از قانون مورد انتظار نیست.
وی افزود: البته ممکن است برخی از قوانین، بازدارنده به نظر برسند که در این موارد نیز می‌توان در سایه هماهنگی و ارتباط صمیمانه با نمایندگان مجلس مشکل را حل کرد.
جبارزاده همکاری و ارتباط نزدیک شهرداران با نمایندگان مردم در شورا‌ها و مجلس را مورد تاکید قرار داد و افزود: اگر نمایندگان مردم در جریان مشکلات جامعه قرار گیرند حتما می‌توانند در حل مشکلات مردم کمک حال شهرداران باشند.
وی با بیان اینکه مردم ولی نعمت ما هستند و این یک شعار نیست، افزود: باید با تمام توان در خدمت مردم باشیم و با اخلاق اسلامی با مردم برخورد کنیم، این طور نباشد که مردم از مراجعه به شهرداری تنشان بلرزد.
استاندار آذربایجان شرقی تاکید کرد: در شهرداری باید به روی مردم باز باشد و مردم بتوانند مشکل خود را مطرح کنند، به ویژه اقشار درمانده و بی‌پناه جامعه که هدف از برقراری نظام جمهوری اسلامی هم خدمت به همین مردم است نه حاکمیت بر مردم.
جبارزاده با تاکید بر دقت در صرف بودجه شهرداری‌ها، اظهار داشت: بودجه شهرداری جزو خطرناک‌ترین نوع بیت‌المال است که در صورت کوچک‌ترین دخل و تصرف غیرقانونی به عذاب شدید الهی تبدیل می‌شود.
وی با بیان اینکه نباید پولی از مردم به ناحق گرفته شود، افزود: حتی یک ریال از بودجه شهرداری نباید در محل غیرقانونی و غیرضروری هزینه شود، پولی که مردم به شهرداری می‌دهند مصداق حق‌الناس است و اگر با دقت خرج نشود پاسخگویی در مقابل آن در روز قیامت بسیار سخت خواهد بود.
استاندار آذربایجان شرقی بر الکترونیکی شدن خدمات شهرداری‌ها تاکید کرد و گفت: هرچه رابطه مردم با کارکنان شهرداری کمتر شود سلامت سیستم اداری بیشتر خواهد شد، لذا باید با استفاده از فناوری‌های روز و مکانیزه کردن خدمات شهرداری‌ها این موضوع با جدیت دنبال شود.
جبارزاده با اشاره به تاکید دکتر روحانی بر پاک‌دستی مدیران دولت تدبیر و امید، خاطرنشان کرد: خوشبختانه شهرداران ما پاکدست هستند، اما نباید تصور شود که بر عملکرد آن‌ها نظارت نمی‌شود، بلکه استمرار پاک‌دستی همه مدیران تحت نظارت کامل و نامحسوس است و تشویق و تنبیه عملکردهای مثبت و منفی هم بر اساس این نظارت‌ها صورت می‌گیرد.
وی استفاده از نیروهای دلسوز، معتدل و دارای روحیه خدمت‌گزاری را از سیاست‌های دولت تدبیر و امید عنوان کرد و افزود: شهرداری‌ها مرکز خدمت‌گزاری به مردم هستند نه باشگاه سیاسی، مباحثسیاسی برای شهرداری‌ها مانند سم مهلک است، لذا شهرداران از ورود به مسایل سیاسی جدا باید اجتناب کنند.
استاندار آذربایجان شرقی همچنین لزوم رعایت قوانین و مقررات در مصوبات شوراهای اسلامی را یادآور شد و گفت: بخشی از مصوبات شورا‌ها مربوط به لوایح شهرداری‌هاست، لذا شهرداران باید در تنظیم لوایح، رعایت قانون را مد نظر قرار دهند.
وی با بیان اینکه علاقمند نیستیم مصوبات شور‌ها غیرقانونی اعلام شود، افزود: برای جلوگیری از این مساله، حضور یک مشاور حقوقی در کنار شهرداران مورد تاکید است و این کار باید نهادینه شود.
در این جلسه محمدرضا خداوردی‌زاده به عنوان مدیرعامل جدید سازمان همیاری شهرداری‌های آذربایجان شرقی معرفی و از تلاش‌های غلامحسین نصیری در این سمت قدردانی شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز