خبرگزاری کار ایران

دومین ویژه برنامه عشق کروانی در تبریز برگزار شد

asdasd
کد خبر : ۱۳۵۶۳۶

دومین مراسم نکوداشت عشق کروانی به یاد و خاطره سرور و سالار همه آزادگان جهان امام حسین(ع) از سوی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تبریز برگزار شد.

ایلنا: دومین ویژه برنامه عشق کروانی با محوریت بزرگداشت چهار تن از شاعران فقید اهلبیت عصمت و طهارت و تجلیل از حاج مقصود پوررادی مداح پیشکسوت اهل بیت عصمت و طهارت برگزار شد.
به گزارش ایلنا مدیر عامل سازمان فرهنگی هنری شهرداری تبریز در این، ضمن تسلیت شهادت امام حسن عسکری(ع) و تبریک آغاز ولایت امام زمان(عج) گفت: دومین مراسم نکوداشت عشق کروانی به یاد و خاطره سرور و سالار همه آزادگان جهان امام حسین(ع) برگزار می‌شود تا فرصتی برای ادای احترام و پاسداشت خادمان مکتب امام حسین(ع) باشیم.
سیدرضا علوی افزود: افتخار خدمت در آستان متبرک امام حسین(ع) افتخار بزرگ و والایی است و هرکسی بتواند اندکی در این دستگاه خدمت کند پاداش اخروی را از آن خود کرده است.
وی با بیان اینکه نخستین ویژه برنامه عشق کروانی، با بزرگداشت مقام حاج فیروز زیرک کار پیرغلام اهلبیت عصمت و طهارت(علیهم السلام) همراه بود اضافه کرد: ما امیدوارمی که برگزاری این مراسم‌ها تا سه رقمی شدن این برنامه‌ها دنبال شود و هربار پربار‌تر از سال‌های گذشته برگزار شود.
علوی با بیان اینکه بزرگداشت دومین دوره این برنامه به حاج مقصود پوررادی اختصاص دارد گفت: یاد دارم وقتی قرار شد برای این مراسم و هماهنگی با ایشان با پادرمیانی چند تن از پیشکسوتان خدمت ایشان برسیم ایشان قویا از اینکه خودشان به عنوان یک شهروند تجلیل شوند امتناع می‌کردند.
وی ادامه داد: ولی وقتی ما تاکید کردیم که هدف ما بزرگداشت خادمان حسینی است ایشان پذیرفتند که در خدمتشان باشم.
علوی افزود: تبریز به سبب علاقه ذاتی‌اش به امام حسین و مکتب عاشورا، هموراه مهد پرورش چهره‌ها و مداحانی بوده است که خود و خانواده خود را در این دستگاه پرورش داده‌اند و خدمتگذاری در آن را جزو موهبت الهی و نظر خاصه «اربابشان» به آن‌ها توصیف کرده‌اند که این افتخار را به آن‌ها ارزانی داشته است.
وی ادامه داد: بخش دوم این برنامه اختصاص به بزرگداشت چهارتن از شاعران اهلبیت عصمت و طهارت دارد که اکنون درمیان ما نیستند اما شعر و کلامشان تا سال‌ها در بیان مادحین و خادمان امام حسین(ع) باقی خواهد بود.
وی افزود: تعداد شاعران عاشورایی این شهر به اندازه‌ای زیاد است که حتی با برگزاری روزانه چنین مراسمی برای هرکدام از برنامه‌ها، خلا دیگر مفاخر ادبی عاشورا سرای شهر احساس شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز