خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل تراکتورسازی ایران:

عراقی‌ها خواهان واردات یک هزار و ۵۰۰ تراکتور از تراکتورسازی ایران هستند

asdasd
کد خبر : ۱۳۵۶۱۳

هیئت اقتصادی عراق از کارخانه تراکتورسازی ایران بازدید کرد.

ایلنا: مدیرعامل تراکتورسازی ایران از صادرات تولیدات این واحد تولیدی به بیش از ۱۰ کشور جهان طی ۹ ماه گذشته خبر داد.
به گزارش خبرنگار " ایلنا "، " ابوالفتح ابراهیمی " در حاشیه بازدید هیئت اقتصادی عراق از این کارخانه افزود: تراکتورهای تولیدی تراکتورسازی ایران به کشورهای مختلف جهان از جمله ترکمنستان، ونزوئلا، اوگاندا، سودان، افغانستان، عراق، قطر هلند، تاجیکستان و امارات صادر شده است.
وی با اشاره به اینکه تولید تراکتور در ۹ ماه گذشته از مرز ۱۷ هزار دستگاه گذشته است، خاطرنشان کرد: از این تعداد تراکتور ۱۳ هزار و ۶۸ دستگاه در تراکتورسازی تبریز، ۳ هزار و ۱۰۱ دستگاه در کردستان و نزدیک به یک‌هزار دستگاه نیز در تراکتورسازی ارومیه تولید و به بازارهای داخلی و خارجی عرضه شده است.
ابراهیمی، تراکتورهای ۲۴۰،۲۸۵، ۲۹۹،۳۹۹، ۴۷۵،۴۸۵، ۸۰۰،۹۳۰، ۹۳۸و ۹۵۰ رنج‌های تک و دو دیفرانسیل را از محصولات تولیدی در این مجموعه عنوان کرد و گفت: از مجموع تولیدات ۱۲ هزار و ۴۵۸ دستگاه در بازارهای داخلی و ۳ هزار و ۶۵۸ دستگاه به بازارهای جهانی ارسال شده است.
وی با اشاره به ارزش صادرات تراکتورهای تولیدی به خارج از کشور این مجموعه گفت: طی ۹ ماه امسال، ارزش ریالی صادرات تراکتور رقمی معادل یک‌هزار و ۱۷۵ میلیارد ریال را شامل می‌شود.
" ابراهیمی " همچنین با اشاره به بازدید هیئت عراقی از مجموعه تراکتورسازی افزود: در مذاکرات انجام گرفته با هیئت عراقی در تبریز، این هیئت در مرحله نخست خواستار صادرات یک هزار و ۵۰۰ دستگاه تراکتور به کشور خود شدند.
وی کشور عراق را بازار مناسبی برای تراکتوسازی عنوان کرد و گفت: کشور عراق با داشتن آب و زمین‌های حاصلخیز و دارا بودن پنج میلیون کشاورز به ۶۰ هزار دستگاه تراکتور نیاز دارد که بر این اساس این کشور بازار مناسبی برای تراکتورسازی ایران محسوب می‌شود.
مدیرعامل تراکتورسازی ایران خاطر نشان کرد: تحقق این امر و ایجاد خدمات پس از فروش، موجب رونق قطعه‌سازی بیشتر، دائمی و فعالیت صنعت استان آذربایجان‌ شرقی می‌شود.
وی با اشاره به اینکه محصولات تراکتورسازی ایران هم‌اکنون به اقلیم کردستان عراق نیز صادر می‌شود، گفت: ارزش سالانه این صادرات به بیش از ۳۰ میلیون دلار می‌رسد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز