خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس:

پایانه‌های صادراتی در منطقه آزاد ارس راه اندازی می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۳۵۰۱۹

آتش سوزی اخیر به وجود آمده در پاساژ صنعتی ارس، آن را نتیجه بی‌تدبیری و واگذاری زمین بدون در نظر گرفتن آسیب‌های همجواری صنایع مختلف بوده است.

ایلنا: مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس از راه اندازی شرکت‌ها و ترمینال‌های صادراتی برای رفع مشکلات بازاریابی و صدور محصولات تولیدی شرکت‌ها به بازارهای بین المللی در ارس خبر داد.
به گزارش ایلنا محسن خادم عرب باغی بر لزوم ایجاد هرگونه امکان برای سهولت فعالیت تولیدکنندگان در ارس تاکید کرد و گفت: راه اندازی ترمینال‌ها و شرکت‌های صادراتی برای اطمینان خاطر سرمایه گذاران از بازاریابی و صدور تولیدات به بازارهای داخلی و خارجی در آینده نزدیک انجام می‌شود.
عرب باغی با بیان اینکه اگر بخواهیم شاهد موفقیت یک اقتصاد باشیم، باید با شناسایی جهت حرکت اقتصاد و مزیت‌های موجود، به سمت یک اقتصاد قوی گام برداریم تاکید کرد: ارس ظرفیت‌های ویژه‌ای برای سرمایه گذاری و توسعه تولید، صنعت، تجارت و صادرات دارد که با کار‌شناسی صحیح امکان بهره برداری حداکثری از این مزیت‌ها ممکن خواهد بود.
وی یکی از نقش‌های مهم ارس را آبروداری از ارزش‌های کشور دانست و گفت: باید با ارتقاء کیفی حوزه‌های فعال ارس در نقطه صفر مرزی ویترینی از توسعه اقتصادی کشور را به سرمایه گذاران و گردشگران خارجی ارائه کنیم.
عرب باغی گفت: ارس بهترین منطقه برای سرمایه گذاری در حوزه صنایع صادرات گرا و با ارزش افزوده فراوان است و نباید فرصت‌های موجود را با بی‌تفاوتی مدیران و سرمایه گذاران از دست بدهیم.
وی با اشاره به اهمیت فعال بودن حوزه خدمات و بازرگانی گفت: خدمات و بازرگانی، بخش مکمل و لاینفک هر منطقه صنعتی است و لازم است به محض قدرت گرفتن یک اقتصاد، بخش خدمات نیز فعال شده و به چرخش اقتصاد کمک کند.
مدیرعامل منطقه آزاد ارس بر لزوم تامین زیرساخت‌ها قبل از واگذاری زمین و صدور پروانه فعالیت به سرمایه گذاران را مهم ارزیابی کرد و افزود: توسعه بخش خدماتی درحوزه‌های ترانزیت، حمل و نقل مسافری، جاده‌ای و هوایی، هتلینگ، گردشگری، بازرگانی، تجاری، صادراتی، ارزی و بانکی، تفریحی، بهداشتی و درمانی، انبارداری و سایر خدمات مورد نیاز برای رونق اقتصادی منطقه آزاد ارس لازم است ولی متاسفانه تاکنون فعالیت‌های مهمی انجام نگرفته است.
عرب باغی تصریح کرد: تاکنون مجوز ۱۰۰ هزار واحد تجاری در ارس صادر شده در حالیکه زیرساخت‌های لازم برای تامین نیاز گردشگران تامین نشده و سرمایه گذاران با مشکلات عدیده‌ای دست به گریبان شده‌اند.
وی با اشاره به آتش سوزی اخیر به وجود آمده در پاساژ صنعتی ارس، آن را نتیجه بی‌تدبیری و واگذاری زمین بدون در نظر گرفتن آسیب‌های همجواری صنایع مختلف دانست و گفت: عمده مشکلات بوجود آمده در فعالیت‌های اقتصادی عدم رعایت اصول و فنون مهندسی در انجام کار می‌باشد. وی افزود: برای اصلاح امور و جلوگیری از بوجود آمدن مشکلات بعدی از زبده‌ترین کار‌شناسان برای حوزه‌های مختلف در ارس استفاده می‌کنیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز