خبرگزاری کار ایران

صادق‌زاده دبیر اجرایی خانه کارگر آذربایجان شرقی:

نباید بدهی‌های دولت به تامین اجتماعی بهانه‌ای برای عدم ارائه خدمات باشند

asdasd
کد خبر : ۱۳۴۸۸۳

ما خواستار این هستیم که جزئیات و کلیات ۷۳۰۰ روز کارکرد و کسری بیش از ۱۰ روز در سوابق بیمه‌ای کارگران مشاغل سخت و زیان آور اعلام شود.

ایلنا: دبیراجرایی و مجری طرحهای آموزشی خانه کارگر تبریز تأکید کرد: نباید بدهی‌های دولت به سازمان تامین اجتماعی و پرداخت نکردن آن، بهانه‌ای از سوی این سازمان برای عدم ارائه خدمات به بیمه شدگان باشد.
به گزارش ایلنا، کریم صادقزاده که در ارتباط به مشکلات کارگران کارخانه چینندگان مرند سخن می‌گفت افزود: متاسفانه کارگران این واحد صنعتی با مشکلاتی روبرو هستند که تامین اجتماعی به دلایل غیرمنطقی از اجرای آن سرباز می‌زند.
وی ماده ۷۶ مربوط به مشاغل سخت و زیان آور اشاره کرد و گفت: عدم شفاف سازی در خصوص این ماده سبب شده است تا تعداد زیادی از کارگران که شرایط بازنشستگی را در مشاغل سخت و زیان آور را دارند از حق بازنشستگی محروم شوند.
صادق‌زاده شفاف‌سازی در خصوص این ماده را خواستار شد و گفت: مجلس شورای اسلامی و سازمان تأمین اجتماعی باید با راهکارهای قانونی که در این زمینه در اختیار دارد بستر بهره‌مندی کارگران مشمول را از این ماده قانونی فراهم آورد. ما خواستار این هستیم که جزئیات و کلیات ۷۳۰۰ روز کارکرد و کسری بیش از ۱۰ روز در سوابق بیمه‌ای کارگران مشاغل سخت و زیان آور اعلام شود.
عضو شورای اسلامی کار شرکت چینندگان مرند نیز در این زمینه گفت: براساس ماده ۷۶ قانون تأمین اجتماعی افرادی که در مشاغل سخت و زیان آور اشتغال دارند باید ۲۰ سال سابقه متوالی داشته باشد تا صلاحیت بازنشستگی را با استفاده از این ماده داشته باشند.
محمد رنجی افزود: ما خواستار این هستیم که جزئیات و کلیات ۷۳۰۰ روز کارکرد و کسری بیش از ۱۰ روز در سوابق بیمه‌ای کارگران مشاغل سخت و زیان آور اعلام شود
وی خواستار تصویب استفساریه بند ب تبصره ۲ ماده ۷۶ اصلاحیه قانون تامین اجتماعی درباره مشاغل سخت و زیان‌آور شد و گفت: این موضوع یکی از مشکلات عمده تعداد زیادی از کارگران شرکت چینندگان مرند به شمار می‌رود.
رنجی خاطرنشان کرد: عده زیادی از کارگران شرکت چینندگان مرند در طول سوابق بیمه‌ای خود در مدت یکسال به عناوینی، بیش از ۱۰ روز، کسری پرداخت بیمه دارند و بدین ترتیب برای بازنشستگی مشاغل سخت و زیان آور، سازمان تامین اجتماعی با بهانه قرار دادن خلاء بیمه‌ای بیش از ۱۰ روز که باعثقطع توالی شده کارگران این شرکت را فاقد شرایط برخورداری از بازنشستگی ۲۰ سال اعلام می‌کند و این کارگران از مزایای این بی‌بهره می‌مانند.
وی افزود: این در حالی است که نمایندگان مجلس شورای اسلامی ملاک درخواست بازنشستگی را در مشاغل سخت و زیان آور ۷۳۰۰ روز کارکرد در یک یا چند کارگاه زیان آور عنوان کرده و کسری بیش از ۱۰ روز را عامل قطع توالی منظور ننموده است.
رنجی تصریح کرد: شفاف نبودن اظهارات سازمان تامین اجتماعی و عدم دسترسی کارگران به مصوبه اخیر موجب مشکلات کارگران شده است.

وی گفت: ما از نمایندگان مجلس خواستار این هستیم که جزئیات و کلیات ۷۳۰۰ روز کارکرد و همچنین نظر مجلس در مورد کسری بیش از ۱۰ روز در سوابق بیمه‌ای کارگران مشاغل سخت و زیان آور را برای رفع مشکل فوق و آگاهی کارگران اعلام نمایند که حقی از کارگران ضایع نشود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز