خبرگزاری کار ایران

رییس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی:

صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی آذربایجان شرقی آماده پرداخت تسهیلات به طرح‌های اشتغال‌زاست

کد خبر : ۱۳۴۷۰۷

اعتبار اختصاص یافته برای این صندوق طی سال ۹۲، یکصد و۳۰ میلیارد ریال بوده و درحال حاضر تشکیل پرونده برای استفاده مطلوب از این اعتبار تخصیصی توسط عوامل اجرایی این صندوق در حال انجام بوده و در صورتیکه در سال جاری طرح تولیدی بصورت زنجیره تولید مرغ به این صندوق ارایه شود، با دارا بودن توجیه اقتصادی لازم صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی آمادگی دارد تسهیلات مورد نیاز را از محل اعتبارات متمرکز صندوق مرکزی تامین نماید.

ایلنا: رئیس هیئت مدیره صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی آذربایجان شرقی گفت: ۵۲ درصد از کل سهام این صندوق متعلق به تشکل‌ها و ۴۸ درصد نیز سهم دولت است و طی سال گذشته سود حاصل آمده بین اعضای سهامدار در قالب تسهیلات کم بهره توزیع و نیز به عنوان سرمایه در گردش صندوق کاربردی شده است.
به گزارش خبرنگار ایلنا مسعود محمدیان در جلسه صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی استان گفت: اعتبار اختصاص یافته برای این صندوق طی سال ۹۲، یکصد و۳۰ میلیارد ریال بوده و درحال حاضر تشکیل پرونده برای استفاده مطلوب از این اعتبار تخصیصی توسط عوامل اجرایی این صندوق در حال انجام بوده و در صورتیکه در سال جاری طرح تولیدی بصورت زنجیره تولید مرغ به این صندوق ارایه شود، با دارا بودن توجیه اقتصادی لازم صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی آمادگی دارد تسهیلات مورد نیاز را از محل اعتبارات متمرکز صندوق مرکزی تامین نماید.
رییس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی افزود: سرمایه گذاری و توسعه فعالیت‌های تولیدی در بخش کشاورزی باعثایجاد فرصت‌های شغلی جدید شده و مشکل اشتغال اقشار جوان جامعه را کاهش وبا توجه به استقرار اغلب فعالیت‌های کشاورزی درمناطق روستایی از مهاجرت به شهر‌ها کاسته و درمیان مدت می‌تواند توان توسعه پایدار بخش کشاورزی را مضاعف سازد.
وی با بیان اینکه سرمایه گذاری دربخش کشاورزی به رشد سایربخش‌های اقتصادی نیز کمک می‌کند گفت: با توجه به ارتباط با بخش‌های دیگر، افزایش سرمایه گذاری در این بخش سبب تسریع رشد اقتصادی در بخش‌های دیگر نیز می‌شود.
محمدیان وجود مزیت‌های غیر قابل انکار بخش کشاورزی را از جمله ضرورت‌های بهره برداری بهینه از منابع مالی و تخصیص مدون آن در زیربخش‌های متعدد این بخش عنوان کرد و افزود: کار‌شناسان امر بر این امر متفقند که صندوق‌های غیردولتی حمایت از توسعه بخش کشاورزی راه حلی مناسب در ایجاد مسیری کانالیزه جهت تزریق صحیح، دقیق و مدیریت یافته منابع مالی به تولیدکنندگان بخش است.
مدیرعامل صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی استان نیز در این جلسه گفت: ۳۰۰ میلیارد ریال اعتبار توسط مجلس شورای اسلامی برای تشکیل صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی در سطح شهرستان‌ها تصویب گردیده، ولی این میزان اعتبار کافی نبوده و طی مکاتباتی با نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی، درخواست افزایش کمی آن از طریق مجلس شورای اسلامی، به آنان تسلیم شده است.
بشیرجعفری همچنین با اشاره به تاسیس وراه اندازی واحد مکانیزاسیون بسته بندی محصولات کشاورزی در روستای قره چپق شهرستان بناب گفت: برای خرید و وارد کردن تجهیزات این مجموعه، ۲۰ میلیاردرالن تسهیلات از محل اعتبارات این صندوق پرداخت شده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز