خبرگزاری کار ایران

شهردار تبریز، در انجمن ادبی شهر:

نقشه جامع فرهنگی هنری تبریز در حال تدوین است

asdasd
کد خبر : ۱۳۲۹۰۴

شهردار تبریز در در محفل انجمن ادبی شهر حضو یافت.

ایلنا: شهردار تبریز در محفل انجمن ادبی شهر حاضر شد و در مراسم شعرخوانی این انجمن که در آستانه رحلت پیامبر عظیم الشان اسلام برگزار شده بود، شرکت کرد.
به گزارش ایلنا، این نشست که با حضور شاعران و چهره‌های فرهنگی هنری تبریز برگزار شده بود به فرصتی برای بازگویی مطالبات فرهنگی و هنری اصحاب فرهنگ و هنر تبریز از شهردار تبریز بدل شد.
در این نشست ایران آهور، علی شیاری و سعید حاجی‌زاده از اعضای شورای اسلامی شهر نیز حضور داشتند.
شهردار تبریز در جمع هنرمندان گفت: ۶۵ میلیارد بودجه برای توسعه اجتماعی، فرهنگی و هنری شهر تبریز در بخش‌های مختلف پیش بینی شده است.
صادق نجفی با اشاره به برنامه مدیریتی خود در شهرداری تبریز گفت: در پی آن هستیم که با راهنمایی بزرگان و فرهیختگان صاحب نام تبریز، نقشه‌ای جامع برای مدیریت فرهنگی هنری تبریز ایجاد کنیم.
وی اضافه کرد: در این طرح تلاش خواهد شد تمام مسائل اجتماعی، فرهنگی و هنری شهر مورد توجه قرار گیرد تا بتوان برایندی مطلوب از آن حاصل کرد.
نجفی ادامه داد: در ذیل این نقشه کلان، برنامه‌هایی کوتاه مدت، میان مدت و چهارساله لحاظ خواهد شد تا بتواند در تاریخ فرهنگی این شهر ماندگار باشد.
وی با تاکید بر ضرورت مدیریت جامع شهر تبریز گفت: تبریز باید تا آنجا که در توان دارد با مدیریتی یکپارچه اداره شود و هماهنگی‌های لازم میان نهادهای اجرایی آن فراهم آید.
شهردار تبریز، سال ۹۳ را سال برنامه برای تبریز خواند و گفت: پیش بینی ما برای تعریف تبریز به عنوان شهری توسعه یافته، بودجه هشت هزار میلیارد ریالی است که این رقم می‌تواند تبریز را به شهری توسعه یافته تبدیل کند.
وی همچنین با تاکید بر اینکه در برنامه‌های توسعه باید انسان به عنوان محور توسعه در نظر گرفته شود افزود: این مساله بسیار حائز اهمیت است و باید انسان و هویت اصیل وی به عنوان محور توسعه مد نظر قرار داد و به آن به عنوان نقطع عطف نگاه کرد.
نجفی خاطرنشان کرد: متاسفانه وضعیت عمرانی شهر به گونه‌ای است که در آن خبری از فرهنگ و هویت گذشته نیست و در آن خبری از هویت انسانی نیست.
نجفی افزود: باید در نظر داشت که هر توسعه‌ای صورت می‌گیرد برای انسان است و باید زمینه‌های آسایش و رفاه انسان فراهم شود.
گفتنی است در این جلسه پس از ارایه نکته نظرات چند تن از اهالی فرهنگ و هنر تبریز استاد علی نظمی، محمد رنجی، نرگس باقریان، عباس داداش‌زاده و ایران آهور شعرهای خود را قرائت کردند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز