خبرگزاری کار ایران

مدیر کل دامپزشکی آذربایجان شرقی خبر داد:

ارتقاء کیفیت گوشت مرغ با استقرار ناظر دولتی در کشتارگاه‌های طیور آذربایجان‌شرقی آغاز شد

کد خبر : ۱۳۲۳۸۶

برنامه ریزی جهت اجرای دستورالعمل شناسائی و ردیابی فرآورده‌های خام دامی و تغییر ساعت کشتار از جمله مواردی است که امید است با استقرار ناظرین دولتی و ابلاغ دستورالعمل‌های تکمیلی توسط سازمان دامپزشکی کشور نهائی شود.

ایلنا: مدیرکل دامپزشکی آذربایجان شرقی از آغاز طرح ارتقاء کیفیت گوشت مرغ با استقرار ناظر دولتی درکشتارگاههای طیور در این استان خبر داد.
به گزارش خبرنگار ایلنا بهراد زندیه در جلسه شورای مدیران سازمان ضمن ارائه گزارشی از روند اقدامات اداره کل دامپزشکی آذربایجان شرقی در این زمینه گفت: در راستای اجرای برنامه‌های اداره نظارت بر بهداشت عمومی و نیز اجرای ضوابط و دستورالعمل‌های سازمان دامپزشکی کشور طرح ارتقاء کیفیت گوشت مرغ استان با استقرار ناظر دولتی در کشتارگاههای طیور در آذربایجان شرقی آغاز شد.
وی با بیان اینکه در همین راستا ناظرین دولتی موظف به نظارت و کنترل موارد بهداشتی بر اساس شرح وظایف و نیز تکمیل روزانه چک لیست - تنظیم شده - و ارائه گزارش موارد مغایر به شبکه‌های دامپزشکی شهرستان می‌باشند افزود: برنامه ریزی جهت اجرای دستورالعمل شناسائی و ردیابی فرآورده‌های خام دامی و تغییر ساعت کشتار از جمله مواردی است که امید است با استقرار ناظرین دولتی و ابلاغ دستورالعمل‌های تکمیلی توسط سازمان دامپزشکی کشور نهائی شود.
دکتر زندیه با بیان اینکه هم اکنون در سطح استان ۹ کشتارگاه طیور فعال بوده که در تمامی آن‌ها ناظرین دولتی معرفی شده و مستقر هستند ادامه داد: آذربایجان شرقی تنها استان در کشور می‌باشد که در راستای اجرای قوانین و دستورالعملهای سازمان دامپزشکی کشور در تمامی کشتارگاههای دام و طیور فعال آن ناظر دولتی مستقر شده است.
وی از آغاز طرح ارتقاء کیفیت گوشت قرمز استان در کشتارگاههای دام خبر داد و گفت: در حال حاضر ۲ کشتارگاه صنعتی دام در شهرستانهای تبریز وبناب و ۵ کشتارگاه غیرصنعتی برخوردار از امکانات درشهرستانهای مراغه، مرند، شبستر، میانه و سراب و پنج کشتارگاه سنتی عدم برخوردار از امکانات در شهرستان‌های هادی شهر، بستان آباد، ورزقان، کلیبر و هریس در استان فعال هستند.
زندیه با بیان اینکه در راستای اجرای طرح خنک سازی لاشه‌ها، جهت ارتقاء کیفیت گوشت قرمز و جلوگیری از اشاعه و انتقال بیماریهای مشترک بین انسان و دام، نسبت به تجهیز کشتارگاه‌ها به اتاق پیش سرد، خودروهای یخچالدار در ۲ کشتارگاه صنعتی و ۶ کشتارگاه غیر صنعتی در شهرستانهای تبریز، بناب، مراغه، شبستر، مرند، میانه، سراب و ورزقان اقدام شده است، افزود: در حال حاضر لاشه‌های استحصالی در حضور ناظر دولتی و مسئولین بهداشتی کشتارگاه بعد از گذراندن دوره خنک سازی به همراه نشانه گذاری تکمیلی با خودروهای یخچالدار به مراکز عرضه ارسال می‌شود.
وی افزود: از جمله برنامه‌های اداره نظارت بر بهداشت عمومی در ۶ ماهه دوم سال جاری، تعطیلی و یا تجهیز ۴ واحد کشتارگاه دام غیر صنعتی و سنتی باقیمانده استان می‌باشد که فعلا طرح خنک سازی لاشه‌ها در آن‌ها اجرائی نشده است.
مدیرکل دامپزشکی استان بابیان اینکه علیرغم گذشت ۸ ماه از اخذ مصوبه لازم جهت همکاری شهرداری شهرستانهای بستان آباد، اهر و هادیشهر در خصوص تجهیز سالن پیش سرد کشتارگاههای یاد شده از ستاد ساماندهی کشتارگاههای استان، متاسفانه تاکنون همکاریهای لازم در این خصوص مبذول نشده است افزود: امیدوارم هرچه زود‌تر این امر در این شهرستان‌ها نیز عملیاتی شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز