خبرگزاری کار ایران

در فهرست ۳۰ استاد برجسته کشور؛

رتبه ۲۳ پراستناد‌ترین مقاله به استاد فقید دانشگاه تبریز تعلق گرفت

asdasd
کد خبر : ۱۳۱۷۴۶

فهرست ۳۰ استاد برجسته کشور که دارای پراستناد‌ترین مقالات در پایگاه استنادی ISI هستند، از طرف این پایگاه منتشر شد که در این میان مقاله مرحوم دکتر نظام الدین دانشور، استاد دانشکده شیمی دانشگاه تبریز، رتبه ۲۳ را از نظر تعداد استناد‌ها را به خود اختصاص داده است.

ایلنا: بنا به اعلام مرکز منطقه‌ای اطلاع رسانی علوم و فناوری، مقاله استاد دانشگاه تبریز به عنوان پراستناد‌ترین مقالات در پایگاه استنادی ISI انتخاب شد.
به گزارش ایلنا، فهرست ۳۰ استاد برجسته کشور که دارای پراستناد‌ترین مقالات در پایگاه استنادی ISI هستند، از طرف این پایگاه منتشر شد که در این میان مقاله مرحوم نظام الدین دانشور، استاد دانشکده شیمی دانشگاه تبریز، رتبه ۲۳ را از نظر تعداد استناد‌ها را به خود اختصاص داده است.
همین گزارش حاکی است، نظام الدین دانشور استاد گروه شیمی کاربردی و گروه مهندسی شیمی دانشگاه تبریز ۲۱ شهریورماه سال ۸۶، پس از عمری تلاش در عرصه‌های علمی و پژوهشی دارفانی را وداع گفته بود.
دانشور متولد۱۳۲۶ در شهرستان مرند بود که مدرک کار‌شناسی ارشد خود را در سال ۱۳۵۰ در رشته مهندسی شیمی از دانشگاه فنی استانبول و کار‌شناسی ارشد شیمی معدنی را در سال ۱۳۵۶ از دانشگاه نیوکاسل انگلستان دریافت کرد.
وی تحصیلات دکتری خود را در سال ۱۳۶۰ در همین رشته در دانشگاه نیوکاسل به اتمام رساند و از سال ۱۳۵۰ به عنوان عضو هیات علمی دانشگاه تبریز مشغول به فعالیت شد.
مرحوم دانشور از بنیانگذاران رشته شیمی کاربردی در کشور محسوب می‌شد به طوری که با تلاش وی اولین دوره کار‌شناسی ارشد و دکتری شیمی کاربردی در ایران در دانشکده شیمی دانشگاه تبریز ایجاد شد.
دانشور در سال ۱۳۸۲ عنوان پژوهشگر نمونه آذربایجان شرقی و در سال ۱۳۸۳ عنوان پژوهشگر بر‌تر دانشگاه تبریز را کسب کرد.
کتاب اصول کنترل کیفیت آب که توسط وی ترجمه شد، درسال۱۳۸۴ به عنوان کتاب برگزیده سال کشور انتخاب شد.
بر اساس این گزارش، تربیت صد‌ها دانشجو در دوره‌های کار‌شناسی، کار‌شناسی ارشد و دکتری، راهنمایی پایان نامه تحصیلات تکمیلی، تالیف و ترجمه سه کتاب، انتشار بیش از ۱۵۰ مقاله در مجلات معتبر علمی و کنفرانس‌های داخلی و بین المللی، برگزاری کارگاه‌های آموزشی و اجرای پروژه‌های متعدد تحقیقاتی به ویژه اجرای یکی از بزرگ‌ترین طرح‌های مطالعاتی کشور در زمینه محیط زیست که نشان از ژرف اندیشی وی دارد، بخش دیگری از کارنامه علمی زنده یاد دکتر دانشور را تشکیل می‌دهد.
وی همچنین یکی از محققان فعال عرصه فناوری نانو بود که مقالات علمی متعددی را در این زمینه در مجلات و کنفرانس‌های علمی ارایه کرده بود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز