خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی:

مصوبه‌های غیرکار‌شناسی در طول سال‌های اخیر مانع رشد بیشتر صادرات غیر نفتی شد

asdasd
کد خبر : ۱۳۱۷۲۷

با وجود ۸ هزار صادرکننده غیرنفتی در کشور هنوز صادرات غیرنفتی به پتانسیل‌ها و ارقام لازم دست نیافته هرچند که این امر در استان آذربایجان شرقی از وضعیت نسبی بهتری در مقایسه با کل کشور برخوردار است.

ایلنا: رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی گفت: تولید در کشور بایستی براساس صادرات شکل گیرد.
به گزارش خبرنگار ایلنا محمد جعفر عظمایی در دیدار با جمعی از فعالان بازرگانی استان تأکید کرد: دولت ملزم به توجه و تمرکز بیشتر نسبت به رونق مجدد صادرات غیر نفتی کشور است.
وی خاطرنشان کرد: با وجود ۸ هزار صادرکننده غیرنفتی در کشور هنوز صادرات غیرنفتی به پتانسیل‌ها و ارقام لازم دست نیافته هرچند که این امر در استان آذربایجان شرقی از وضعیت نسبی بهتری در مقایسه با کل کشور برخوردار است.
عظمایی با بیان اینکه ظرفیت‌های موجود برای صادرات در استان آذربایجان شرقی خوب بکار گرفته شده است گفت: این مهم نیز حاصل تعامل و تلاشهای موثر فعالان اقتصادی استان و دستگاههای مرتبط است.
وی افزود: رونق صادرات غیرنفتی تسریع کننده بهبود و پویایی اقتصاد ملی و تقویت کننده پول ملی است و بهبود معیشت و وضع اقتصادی مردم را نیز غیر مستقیم در پی دارد.
عظمایی تصریح کرد: مصوبه‌های غیرکار‌شناسی در طول سالهای اخیرمانع رشد بیشتر صادرات غیر نفتی شد و عوامل و موانعی چون بحثمالیات بر صادرات و محدودیت اقلام صادراتی، رکود در توسعه افزون‌تر صادرات غیر نفتی را باعثشد به همین دلیل امروز باید سیاست گذاری‌ها در جهت دستیابی به ارزش افزوده بیشتر در صادرات غیرنفتی انجام گیرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز