خبرگزاری کار ایران

مدیر جهادکشاورزی هشترود:

تغییر کاربری اراضی زراعی از مجاری قانونی در هشترود با استقبال همراه است

asdasd
کد خبر : ۱۳۱۴۵۲

با متخلفان تغییر کاربری غیر مجاز اراضی کشاورزی در هشترود به شدت برخورد می‌شود.

ایلنا: مدیر جهادکشاورزی شهرستان هشترود گفت: حفظ کاربری اراضی کشاورزی وجلوگیری ازخردشدن آن‌ها، از مهم‌ترین اولویت‌های جهادکشاورزی بوده ودر این راستا جهت بروز مشکلات متعدد در روند توسعه بخش کشاورزی و هدررفت سرمایه‌های ملی از قبیل تغییر کاربری غیر مجاز، با متخلفان برخورد قانونی می‌شود.
به گزارش خبرنگار ایلنا اسماعیل کریمی اصل در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به اینکه، درخواست برای تغییر کاربری زمین‌های زراعی از مجاری قانونی در این شهرستان مورد استقبال و اقبال مردم بوده است افزود: طی سال گذشته بیش از۷۰ فقره مجوز تغییر کاربری اراضی در این شهرستان صادر و افزایش درخواست‌ها در این زمینه، نشان از ارتقا آگاهی مردم در مورد جرم بودن تغییر کاربری‌های بدون مجوز است.
وی ادامه داد: در صورت نبود وکمبود مرغوبیت خاک ونبود آب در اراضی مورد تقاضا، تغییر کاربری با طی مراحل قانونی امکان پذیر بوده و تلاش براین است، کاربری این اراضی برای ایجاد واحدهای دامداری و کشاورزی تغییر تا زمینه توسعه بیش از پیش امکان پذیر باشد.
مدیر جهادکشاورزی هشترود اراضی کشاورزی را برکت الهی و سفره ارتزاق جامعه ذکر کرد و افزود: برای حفاظت این اراضی با تأسی از برنامه‏های سازمان جهادکشاورزی استان و قوانین موجود، تدابیر و اقدامات لازم استمرار و با سرعت و دقت لازم از این حوزه صیانت می‌شود، اما درکنار این امر و جهت دستیابی به اهداف مطلوب توسعه این بخش، فرهنگ سازی، تعامل با تمامی دستگاه‏های اجرایی و همچنین بهره برداران بخش کشاورزان لازم خواهد بود.
کریمی اصل گفت: اراضی کشاورزی که عملیات کشاورزی، باغداری یا تاکداری، به صورت مداوم روی آن‌ها انجام ویا بدلیل شرایط ویژه، استعداد بالقوه‌ای در توسعه کشاورزی دارند با وقوع تغییرات کاربری غیر مجاز، علاوه بر کند نمودن توسعه بخش کشاورزی، مشکلات بسیار زیادی را درامر برنامه ریزی وکنترل روند افزایش بازده تولید محصول در بخش کشاورزی، به وجود می‌آورد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز