خبرگزاری کار ایران

معاون عمرانی استاندار آذربایجان شرقی:

مدیریت شهری نباید صرف مسائل جاری و روزمره شود

asdasd
کد خبر : ۱۳۱۳۱۵۹

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان شرقی با تأکید بر اینکه مدیریت شهری نباید صرف مسائل جاری و روزمره شود، گفت: شهرداران باید برای اجرای پروژه‌های توسعه و عمران شهری، برنامه‌ها و سیاست‌های اجرایی ویژه اتخاذ کنند.

به گزارش ایلنا و به نقل از روابط عمومی استانداری آذربایجان شرقی، جبارعلی ذاکری در نشست شهرداران استان، اظهار داشت: شهرداران باید برای اجرای پروژه‌های توسعه و عمران شهری، برنامه‌ها و سیاست‌های اجرایی ویژه اتخاذ کنند.

وی افزود: منابع مالی دولت محدود است و شوراها و شهرداری‌ها باید ضمن پیش‌بینی منابع مالی پایدار، مشوق‌هایی فراهم کنند تا بخش خصوصی و تعاونی‌ها بتوانند با اطمینان خاطر در حوزه شهری سرمایه‌گذاری کنند.

ذاکری با اشاره به توقف تعدادی از پروژه‌های عمران شهری به خاطر تصمیم گیری و تصمیم سازی نامناسب و نابجا در استان، خواستار حل مشکلات و رفع موانع این پروژه‌ها با استفاده از ابتکار عمل شهرداران و در عین حال رعایت الزامات قانونی و حقوقی شد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان شرقی تکریم ارباب رجوع و مبارزه با فساد اداری را یکی از اهداف اصلی دولت سیزدهم عنوان کرد و گفت: شهرداری‌ها به خاطر خدمات گسترده‌ای که ارائه می‌کنند با طیف وسیعی از مردم سروکار دارند و بروکراسی اداری باعث نارضایتی مردم می‌شود؛ بنابراین لازم است با الکترونیکی کردن و هوشمندسازی خدمات از مراجعه حضوری و به دنبال آن نارضایتی مردم کاست.

وی با تاکید بر اینکه در برنامه ریزی و مدیریت شهری به شیوه سنتی عمل می شود، افزود: باید با توجه به تحولات و فناوری های روز، برنامه ریزی ها نیز به روز باشد و از سامانه های  مدیریتی که ارتباط بین دستگاه ها را بهبود بخشیده و به حوزه فنی کمک می کند استفاده کرد.

ذاکری همچنین خواستار توجه شهرداری‌ها به کمیسیون‌های شورا و مصوبات آنها شد و گفت: برخی از مصوبات که از قبل وجود داشته مصوبات خوبی بوده که لازم الاجرا است و انتظار می‌رود ارزیابی مدیران و شهرداران در دوره جدید عمل به مصوبات باشد.

وی همچنین به ساخت‌وسازهای غیرمجاز و بافت‌های فرسوده شهری اشاره کرد و اظهار داشت: شهرداری‌ها و شوراها در نوسازی بافت‌های فرسوده استفاده از سبک‌های معماری ایرانی اسلامی را متناسب با اقلیم هر منطقه مورد توجه قرار دهند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز