خبرگزاری کار ایران

خلیفه کل ارامنه آذربایجان:

برادری بین ارامنه و مسلمانان در ایران به ویژه آذربایجان نکته‌ای حائز اهمیت است

asdasd
کد خبر : ۱۳۱۲۴۷

باید حسن تفاهم مسلمانان و اقلیت مسیحی – ارمنی در ایران به ویژه آذربایجان را به رخ دنیا بکشیم.

ایلنا: خلیفه کل ارامنه آذربایجان گفت: برابری و برادری بین هم وطنان ارامنه و مسلمانان یک نکته حائز اهمیت بوده و در سطح جهانی نیز از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است.
به گزارش خبرنگار ایلنا گریگور چیفتجیان که در دیدار با استاندار آذربایجان شرقی سخن می‌گفت خاطرنشان کرد: مردم دنیا باید بدانند که این برادری و دوستی و این امکاناتی که اقلیت مسیحی - ارمنی دراین کشور و مخصوصا خطه آذربایجان که از مواهب آن بهره‌مند هستند، یک فرصت طلایی و استثنایی در سطح جهان است که نشان از عمق غنی فرهنگ این کشور و نظام دارد.
وی همچنین، با تبریک انتصاب شایسته دکتر جبارزاده به عنوان استاندار آذربایجان شرقی اظهار داشت: خلیفه‌گری ارامنه آذربایجان یکی از سه حوزه مهم خلیفه‌گری در سطح ایران بوده که شامل استان‌های شمالغرب کشور می‌شود و ارامنه ساکن در استان در طول سال‌ها و قرن‌ها، جزوی از این کشور و همگام با سایر مردم هستند.
خلیفه کل ارامنه آذربایجان، تصریح کرد: مبدا و پیدایش دو ادیان بزرگ الهی اسلام و مسیحیت خاورمیانه است و در طول قرنهای متمادی مردمان پیروان دو ادیان، در‌‌نهایت دوستی و صلح در کنار هم زندگی کرده‌اند و تلاش ما نیز باید این باشد که موردی پیش نیایدکه دشمن از آن سوء استفاده کند. و ما باید این حسن تفاهم را به رخ دنیا بکشیم.
چیفتجیان با اشاره به آثار تاریخی باقی مانده از ارامنه در شمالغرب کشور، گفت: گنجینه‌های فراوانی در این بخش از کشور نهفته است که افتخار ارامنه و کشور و این خطه از اذربایجان است.
خلیفه کل ارامنه آذربایجان همچنین با اشاره به آغاز سال نو میلادی و مصادف بودن آن با ایام سوگواری پیامبر اکرم(ص)، گفت: برای نشان دادن همدلی و اخوت بین هموطنان مسلمان، مراسم جشن سال نو میلادی به علت مصادف بودن با ایام سوگواری پیامبر بزرگ اسلام و امام صادق برگزار نخواهد شد و همه ما در سوگ هموطنان عزیز شریک هستیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز