خبرگزاری کار ایران

نائب رییس شورای اسلامی شهر تبریز:

بی‌توجهی به مجموعه تاریخی ربع رشیدی قابل قبول نیست

asdasd
کد خبر : ۱۳۱۰۶۰

مجموعه تاریخی ربع رشیدی به عنوان یکی از قدیمی‌ترین مجموعه‌های دانشکاهی تاریخ جهان و قدمتی ۷۰۰ ساله با زیرساخت‌ها و عناصر فرهنگی، هنری، معماری، اقتصادی و دانشگاهی هم اکنون در دل خاک مدفون است و باید نسبت به احیاء و بازسازی این مجموعه اقدام جدی تری صورت گیرد.

ایلنا: نائب رییس شورای اسلامی شهر تبریز با انتقاد از بی‌توجهی مسوولان به احیای ربع رشیدی تبریز، خواستار برنامه ریزی کلان تمامی مسوولان شهری و استانی به این مجموعه تاریخی، فرهنگی و دانشگاهی شد.
به گزارش خبرنگار ایلنا سعید محدثگفت: مجموعه تاریخی ربع رشیدی به عنوان یکی از قدیمی‌ترین مجموعه‌های دانشگاهی تاریخ جهان و قدمتی ۷۰۰ ساله با زیرساخت‌ها و عناصر فرهنگی، هنری، معماری، اقتصادی و دانشگاهی هم اکنون در دل خاک مدفون است و باید نسبت به احیاء و بازسازی این مجموعه اقدام جدی تری صورت گیرد.
وی افزود: شناساندن و معرفی ربع رشیدی با تمامی ابعاد آن و جایگاه تاریخی و علمی این مرکز دانشکاهی قرن هفتم هجری وظیفه تک مسوولان و فعالان حوزه‌های فرهنگی و علمی است که می‌تواند علاوه بر شناساندن آن، زمینه را برای جبران قصور و غفلت‌های گذشته فراهم نماید.
محدثدر عین حال با اشاره به تملک بخشی از اراضی این مجموعه توسط شهرداری تبریز خاطرنشان کرد: پیش از این نزدیک به ۳۰ هکتار از ازاضی مربوط به ربع رشیدی توسط شهرداری تبریز تملک شده که با تملک بقیه اراضی، می‌توان این مجموعه را برای بازدید عموم بازگشایی کرد.
نائب رییس شورای اسلامی شهر در خاتمه خواستار پی گیری مسوولان در خصوص جذب اعتبارات ملی برای احیاء مجموعه ربع رشیدی تبریز شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز