خبرگزاری کار ایران

اهدای نشان تا وعده انتشار آثار؛

ادای احترام به پیشگاه عکاس فقید خانعلی صیامی

asdasd
کد خبر : ۱۳۰۹۳۰

در آیین اختتام چهارمین جشنواره فیروزه نشان افتخار تبریز به خانواده این استاد فقید، از سوی شهردار تبریز اعطا شد.

ایلنا: چهارمین جشنواره سراسری عکس فیروزه تبریز، به فرصتی برای پاسداشت یاد و خاطره استاد فقید عکاسی خانعلی صیامی تبدیل شد.
به گزارش ایلنا، در آیین اختتام چهارمین جشنواره فیروزه نشان افتخار تبریز به خانواده این استاد فقید، از سوی شهردار تبریز اعطا شد.
این نشان، به شماری از شهروندان تبریزی که عمری در راه اعتلای نام و فرهنگ تبریز کوشیده‌اند اعطا می‌شود و تاکنون به افراد مختلفی اعطا شده است.
شهردار تبریز، در این آیین با اشاره به برخوردهایی که با خانعلی صیامی داشت، گفت: استاد خانعلی صیامی تجسم انسانی منزه و شکسته نفس بود که در برابر همگان خاشع و متواضع بود و آدمی را به تحسین وا می‌داشت.
شهردار تبریز گفت: شاید سخن گزافی نباشد که بگوییم او بیش از هر سیاحی ایران را گشته و زیبایی‌های آن را ثبت کرده است.
صادق نجفی ادامه داد: زمانی که بنده در مسئولیت‌های قبیل خود بودم و بنا به ضرورت به سفرهای خارجی می‌رفتم، همواره بسته‌ای از آثار استاد را به عنوان یادگاری به مسئولان کشور میزبان ارائه می‌کردم.
در ادامه این آیین، عباس آل یاسین از عکاسان چیره دست و نام آشنای تبریزی که به سان استاد صیامی در ثبت زیبایی‌های آذربایجان تلاش کرده است، به ذکر خاطراتی از وی پرداخت که در آن از حضور وی در بدنه عکاسی این شهر به عنوان یک وزنه و سهم ویژه یاد کرد.
در همین حال بخش جنبی دیگری به مسابقه عکس این جشنواره افزوده شد که در آن عکاسان تبریزی می‌توانستند آثار عکاسی شده خود را از خاکسپاری استاد خانعلی صیامی به داوری بسپارند که از میان آثار رسیده، آثار مهسا جمالی، مینا نوعی و محمد هادیان به عنوان آثار برجسته انتخاب شدند.
همچنین علوی مدیرعامل سازمان فرهنگی هنری شهرداری تبریز، وعده داد که زمینه‌ای برای انتشار آثار عکاسی استاد خانعلی صیامی را فراهم نماید تا شهروندان با آثار ایشان آشنا شوند.
لازم به ذکر است چهارمین جشنواره سراسری عکس فیروزه با موضوع اولین‌های تبریز که از سوی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تبریز برگزار می‌شد با معرفی آثار بر‌تر به کار خود پایان داد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز