خبرگزاری کار ایران

سایت عملی پرورش قارچ صدفی درآذرشهر راه اندازی شد

asdasd
کد خبر : ۱۳۰۵۰۱

واحد پرورش قارچ صدفی در زیر زمین مرکز جهاد کشاورزی گوگان راه اندازی شده است.

ایلنا: مدیر جهادکشاورزی شهرستان آذرشهر از برگزاری دوره مهارتی و راه اندازی سایت عملی پرورش قارچ صدفی در این شهرستان خبر داد.
به گزارش خبرنگار ایلنا فیروز طلوع حیات گفت: در راستای اهداف و سیاست‌های سازمان، مدیریت جهادکشاورزی شهرستان آذرشهر، درخصوص تغییر الگوی کشت و احیای روستاهای حاشیه دریاچه ارومیه و نیز آموزش‌های مهارتی درآمدزا برای بانوان، جوانان وبهره برداران شهرستان، اقدام به برگزاری دوره مهارتی ۵ روزه با ارائه مدرک معتبر در زمینه پرورش قارچ‌های خوراکی دکمه‌ای و صدفی شد.
وی افزود: در طی این دوره‌ها بیش از ۹۰ نفر بهره بردار و کارآموز به صورت تئوری و هم به صورت عملی آموزش‌های لازم را دیدند.
مدیر جهادکشاورزی شهرستان آذرشهر ادامه داد: این مدیریت پیرو آن جهت ترغیب و تشویق آنان جهت اشتغال به این حرفه و افزایش سطح تولید آن در شهرستان به عنوان مهم‌ترین منبع پروتئین گیاهی اقدام به راه اندازی واحد پرورش قارچ صدفی در زیر زمین مرکز جهاد کشاورزی گوگان کرد.
طلوع حیات خاطرنشان کرد: کشت و توسعه پرورش قارچ به دلیل امکان کشت آن در محیط‌های سربسته و سالن‌ها، کنترل شرایط نامساعد محیطی، افزایش بهره وری و استفاده بهینه در واحد سطح، امکان کاشت چندین مرتبه آن در طول یک سال به دلیل داشتن دوره رشد کوتاه، ایجاد اشتغالزایی بالا، از اولویت‌ها و اهداف مدیریت جهادکشاورزی شهرستان آذرشهر در اجرای برنامه‌های پنجم توسعه کشاورزی و کارآفرینی به شمار می‌رود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز