خبرگزاری کار ایران

روز وحدت حوزه و دانشگاه در دانشگاه تبریز گرامی داشته شد

asdasd
کد خبر : ۱۳۰۱۷۱

حوزه و دانشگاه دو قشر پیشرو و تأثیرگذر در جامعه هستند که لازم است همه فعالیت‌هایشان همسو با یکدیگر باشد تا جامعه بتواند به سمت تعالی پیش برود.

ایلنا: مراسم گرامیداشت روز وحدت حوزه و دانشگاه با حضور عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی و اساتید و دانشجویان دانشگاه تبریز در تالار شهریار برگزار شد.
به گزارش خبرنگار ایلنا عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی در این مراسم با تأکید بر اینکه شهادت آیت الله دکتر مفتح شهادت در مسیر ارتقاء علم و مبارزه با جهل بود، تصریح کرد: حوزه و دانشگاه دو قشر پیشرو و تأثیرگذر در جامعه هستند که لازم است همه فعالیت‌هایشان همسو با یکدیگر باشد تا جامعه بتواند به سمت تعالی پیش برود.
محمد حسین فرهنگی، با تاکید بر اسلامی شدن دانشگاه‌ها یاد آور شد: برای تحقق این امر باید اتاق‌های فکر و جلسات هم اندیشی اثر گذار بین حوزه و دانشگاه تشکیل شود.
نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه برخی‌ها در فضای آموزش عالی مخالف وحدت حوزه و دانشگاه هستند گفت: لازم است در این تفکر هم تجدید نظر صورت پذیرد.
آینده روشن و پیشرفت همه جانبه کشور در گرو هماهنگی بین حوزه و دانشگاه
رییس دانشگاه تبریز نیز در این مراسم با بیان اهمیت وحدت بین حوزه و دانشگاه گفت: با وجود تأکید بنیان گذار انقلاب اسلامی ایران و همچنین مقام معظم رهبری بر وحدت حوزه و دانشگاه بی‌مهری‌های زیادی در تحقق این امر صورت گرفته است.
پرویز آژیده آینده روشن و پیشرفت همه جانبه کشور را در گرو هماهنگی بین حوزه و دانشگاه دانست و گفت: استکبار جهانی بر این موضوع واقف است و به همین دلیل همواره در تلاش است تا بین حوزه و دانشگاه شکاف ایجاد نماید.
به گفته وی وحدت حوزه و دانشگاه یکی از راه‌های مبارزه با استکبار و طاغوت جهانی است و این دو قشر همواره باید به صورت همسو اهداف مشرک خود را دنبال نمایند.
رییس دانشگاه تبریز خاطرنشان کرد: دشمنان از طرفی می‌خواهند بین دین و سیاست ما جدایی بیفکنند و از سویی دیگر بحثناسازگاری علم و دین را در اذهان جامعه ما نهادینه کنند، که باید توجه داشته باشیم وحدت حوزه و دانشگاه می‌تواند همه سیاست‌های پلید دشمن را در این زمینه خنثی نماید.
رئیس حوزه علمیه طالبیه تبریز نیز در این مراسم با بیان اینکه حوزه و دانشگاه مرکز ثقل جامعه می‌باشند، گفت: این دو قشر منشأ تمامی حرکاتی هستند که در جامعه صورت می‌گیرد و به همین دلیل باید از آن‌ها صیانت شود، تا انحرافی صورت نگیرد.
حجت الاسلام والمسلمین سید ثانی، افزود: حوزه و دانشگاه باید با انجام پژوهش‌های مشترک، مشکلات و راه حل‌های مربوط به وحدت حوزه و دانشگاه را بررسی نمایند تا گام‌های محکم در این راستا برداشته شود.
به گفته وی بر اساس آیات و روایات مباحثمتعددی در مورد علوم طبیعی بیان شده است. در این راستا حوزه می‌تواند آن‌ها را از حیثسند و دلالت بررسی نماید و دانشگاهیان نیز می‌توانند آن‌ها را به صورت علمی در آزمایشگاه‌ها مورد بررسی قرار دهند.
عضو هیات علمی دانشکده الهیات و علوم اسلامی دانشگاه تبریز نیز در این آیین با بیان اینکه در دنیای کنونی حرکت‌های ضد دینی به حرکت‌های گسترده، منسجم و حکومتی تبدیل شده است، اظهار داشت: حوزه و دانشگاه موتور محرک جامعه هستند و این‌ها هستند که می‌توانند جامعه را در مقابل حرکت‌های ضد دینی حفظ نمایند.
حجت الاسلام و المسلمین سعید علیزاده، با تأکید بر فرمایشات امام خمینی(ره) افزود: بندگی خدا با بردگی استکبار قابل جمع نیست و وحدت حوزه و دانشگاه می‌تواند به امر تحقق ببخشد.
اضافه می‌شود این مراسم با همکاری معاونت فرهنگی و اجتماعی و جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه تبریز برگزار شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز