خبرگزاری کار ایران

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه تبریز:

دانشگاه و صنعت فقط دو دوست و همسایه نیستند

asdasd
کد خبر : ۱۲۹۵۲۲

دانشگاه و صنعت باید با درک و اعتماد به یکدیگر بتوانند، نیاز همدیگر را برطرف بکنند و خودشان را با تغییرات جامعه آن مطابقت دهند.

ایلنا: معاون پژوهش و فناوری دانشگاه تبریز تأکید کرد: دانشگاه و صنعت دو دوست و همسایه نیستند که در کنار یکدیگر زندگی بکنند و حال همدیگر را بپرسند، بلکه این دو مثل اجزای یک پیکر و موتور ماشینی هستند که وجود هر دو آن‌ها برای حرکت ماشین ضروری است.
به گزارش خبرنگار ایلنا سید جلال طباطبایی که در چهاردهمین جشنواره تجلیل از پژوهشگران برگزیده دانشگاه تبریز سخن می‌گفت با اشاره به ارتباط صنعت و دانشگاه افزود: دانشگاه و صنعت باید با درک و اعتماد به یکدیگر بتوانند، نیاز همدیگر را برطرف بکنند و خودشان را با تغییرات جامعه آن مطابقت دهند.
وی نقش آموزش، دولت و داشتن برنامه مدون بر بهبود عملکرد حوزه پژوهش را تعیین کننده عنوان کرد و گفت: پژوهش موتور محرکه توسعه پایدار کشور است و برای شتاب بیشتر این موتور باید از کارهای تحقیقی حمایت‌های لازم صورت گیرد.
معاون پژوهش و فناوری دانشگاه تبریز همچنین با اشاره به فعالیت‌های پژوهشی این دانشگاه از مهر ۹۱ تا مهر ۹۲ گفت: در این مدت زمانی ۶۸۰ مقاله در مجلات ISI، ۵۵۶ مقاله در مجلات ISC و سایر مجلات علمی و پژوهشی، ۳۵۰ مقاله در همایش‌های بین المللی، ۶۲۰ مقاله در همایش‌های ملی، ۴۹ طرح تحقیقاتی مصوب و ۳۴ طرح تحقیقاتی خاتمه یافته است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز