خبرگزاری کار ایران

رئیس کل دادگستری آذربایجان شرقی:

دفتر ویژه حقوق بشردر زندانهای آذربایجان شرقی ایجاد می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۲۸۱۰۶

باید معنای واقعی حقوق بشر توسط آحاد افراد جامعه درک شود. / منشور جهانی حقوق بشر با تهدیدات جدی در جهان روبروست. / حرکت کمیسیون حقوق بشر اسلامی به سوی درک حقیقت است.

ایلنا: رییس هیئت امنای دفتر منطقه ۷ کمیسیون حقوق بشراسلامی ابراز امیدواری کرد دفتر ویژه حقوق بشر در زندانهای استان آذربایجان شرقی با همکاری کمیسیون حقوق بشراسلامی و کانون وکلای دادگستری زیر نظر دادستان در تبریز و شهرستان‌ها راه اندازی شود تا از این طریق در احقاق شایسته‌تر حقوق زندانیان نقش ویژه‌ای اعمال شود.
به گزارش خبرنگار ایلنا حجت الاسلام والمسلمین مالک اژدر شریفی در جلسه هیات امنای دفتر منطقه شمال غرب کمیسیون حقوق بشر اسلامی سخن می‌گفت بازداشت شدگان زندانی را نمونه بارز پایمال کردن حقوق بشر در کشورهای خارجی دانست و افزود: مدافعان با پایمال کردن حقوق بشر و با منع حجاب از زنان با آن‌ها به صورت وحشیانه مقابله می‌کنند.
وی با بیان اینکه منشور حقوق بشر هم اکنون با تهدیدات جدی در جهان روبروست، اظهار کرد: در این وضعیت باید فعالان و صاحب نظران حقوق بشر در ایران گام‌های موثر و مهمی برای احیای این حقوق ذاتی انسان‌ها بردارند.
رییس هیئت امنای دفتر منطقه ۷ کمیسیون حقوق بشراسلامی تأکید کرد: سمت و سوی حرکت بشر از ابتدا به تعالی و درک حقیقت و حقانیت مسایل بوده است که برای تحقق این آرمان‌ها باید معنای واقعی حقوق بشر توسط آحاد افراد جامعه درک شود.
حجت الاسلام والمسلمین مالک اژدر شریفی با بیان اینکه مدعیان غربی و به ویژه آمریکا در زمان حاضر نابود کنندگان حقوق بشر در جهان هستند افزود: موارد صریح حقوق بشر از جمله مساله حجاب بانوان و آزادی بیان در غرب و به خصوص آمریکا با چالش‌های زیادی رو به روست.
وی با بیان اینکه انسان‌ها با درک معنای حقوق خود باید به طور شایسته به آن عمل کرده و به نحوی درست زندگی کنند به ظلم مدافعان حقوق بشر در کشورهای خارجی به انسان‌ها به خصوص بانوان گفت: با توجه به اینکه در کشورهای خارجی از حقوق بشر دفاع می‌کنند اما ظلم آن‌ها باعثضایع شدن حق انسان‌ها می‌شود.
رئیس کل دادگستری استان خاطرنشان کرد: هم اکنون مساله حجاب بانوان علاوه بر غرب حتی در کشورهای مسلمان نیز با مشکلات بسیار عدیده‌ای مواجه است که نقض آشکار و عینی حقوق بشر به شمار می‌رود.
وی با بیان اینکه روایت‌های مختلف در مورد ظهور حضرت مهدی و احیای کامل حقوق بشر در آن زمان نشان از آن دارد که سمت و سوی بشر به سوی درک حقیقت و حقانیت می‌باشد افزود: بایستی در راه احیای حقوق بشر در جامعه بین المللی قدمهای موثری برداشته شود.
رئیس دادگستری آذربایجان شرقی با بیان اینکه حرکت کمیسیون حقوق بشر اسلامی به سوی درک حقیقت است افزود: اما در کشورهای خارجی مدافعان حقوق بشر با سر دادن این شعار انسان‌ها را به سمت و سوی نابودی می‌کشانند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز