خبرگزاری کار ایران

شهرداری تبریز و مرکز تحقیقات پیشگیری از آسیب‌های ترافیکی تفاهم نامه امضاء کردند

asdasd
کد خبر : ۱۲۷۷۳۴

این تفاهم نامه همکاری علمی و اجرایی در حوزه حوادثترافیکی به امضاء رسید.

ایلنا: تفاهم نامه همکاری مشترک شهرداری و مرکز تحقیقات پیشگیری از آسیب‌های حوادثترافیکی دانشگاه علوم پزشکی به امضای صادق نجفی شهردار تبریز و همایون صادقی رییس این مرکز رسید.
به گزارش ایلنا این تفاهم نامه با هدف طراحی، تدوین و اجرای طرح‌های پژوهشی در حوزه ارتقای ایمنی و نیز پیشگیری از حوادثناشی از ترافیک، توانمند سازی بدنه کار‌شناسی و مدیریتی مسوولان دخیل در حوزه مدیریت ترافیک شهری در قالب دوره‌های آموزشی ویژه، ارزشیابی علمی برنامه‌های آموزشی و مداخلات اجرایی در حیطه ترافیک شهری و استفاده از ظرفیت‌های سازمان‌های غیردولتی در حوزه وظایف تعریف شده تنظیم و در ۵ محور همکاری و نیز ۱۰ محور راه کار و تعهدات به امضاء رسیده است.
شهردار تبریز در نشست ویژه امضاء این تفاهم نامه طی سخنانی، توجه به اصل آموزش و نیز فرهنگ سازی در حوزه ترافیک را راه کار اصلی پیشگیری و کاهش آسیب‌های ناشی از حوادثترافیکی اعلام و بر لزوم برنامه ریزی مشترک و هدفمند تمامی دستگاه‌های مسوول در این بخش تأکید کرد.
وی در عین حال از آمادگی شهرداری تبریز برای مشارکت موثر و جدی در این بخش خبر داد.
رییس تحقیقات پیشگیری از آسیب حوادثترافیکی دانشگاه علوم پزشکی تبریز نیز در این دیدار طی سخنانی حوادثترافیکی در ایران را یکی از اصلیترین و مهم‌ترین معضلات و چالش‌های حوزه سلامت اعلام کرد و گفت: علی رغم پیشرفت‌های هم سوی پزشکی ایران با جهان، متأسفانه فاصله آسیب‌های حوادثترافیکی در کشور با دیگر کشورهای منطقه و جهان بسیار بالاست و متأسفانه ایران در این بخش دارای بالا‌ترین و منفی‌ترین رکورد جهانی است.
همایون صادقی با اعلام اینکه موضوع پیشگیری از آسیب حوادثترافیکی یک وظیفه بین بخشی است بر لزوم همکاری و هماهنگی تمامی دستگاه‌های دخیل در این موضوع تأکید کرد.
وی با ابراز خرسندی از همراهی و همکاری شهرداری تبریز در این حوزه با دانشگاه علوم پزشکی و مرکز تحقیقات پیشگیری از آسیب حوادثترافیکی، از عزم جدی این مرکز برای تحقق اهداف و برنامه‌های موضوع تفاهم نامه مذکور خبر داد.
خاطرنشان می‌شود تشکیل کارگروه علمی ارتقای ایمنی شهری و پیشگیری از آسیب حوادثترافیکی، اجرای پروژه‌های تحقیقاتی در حوزه حوادثترافیکی، برنامه ریزی برای برگزاری کارگاه‌های آموزشی، ایجاد مجله الکترونیکی ایمنی شهری و حوادثترافیکی، ارزشیابی مداخلات اجرایی در حیطه ترافیک، ارایه برنامه‌های آموزشی، استفاده تجمیعی از داده‌ها و آمار موجود از محور‌ها و راه کار‌ها و تعهدات طرفین در این تفاهم نامه خواهد بود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز