خبرگزاری کار ایران

مدیر جهادکشاورزی آذرشهر:

روزانه ۱۰ تن مغز گردو از آذرشهر فرآوری و صادر می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۲۷۴۲۵

کمبود آب کشاورزی و پایین بودن کیفیت آب‌های موجود چاه‌ها مشکل عمده زارعان و باغداران شهرستان آذرشهر به شمار می‌رود. / شهرستان آذرشهر سالانه با تولید متوسط دو هزار و ۷۳۰ تن گردوی سر درختی مقام سوم را در بین شهرستان‌های آذربایجان شرقی دارد.

ایلنا: مدیر جهادکشاورزی شهرستان آذرشهر گفت: روزانه حدود ۱۰ تن مغز گردو در این شهرستان فرآوری و صادر می‌شود.
به گزارش خبرنگار ایلنا فیروز طلوع حیات در گفتگو با خبرنگاران افزود: این میزان مغزگردو به شکل سنتی و نیمه صنعتی تهیه و به بازارهای مصرفی داخلی و خارجی عرضه می‌شود.
وی خاطر نشان کرد: در زمان‌های رونق بازار، روزانه به طور متوسط ۲۵ تن گردو در مناطق شهری و روستایی این شهرستان هسته شکنی شده و ۱۰ تن هم مغز گردو استحصال و فراوری می‌شود.
مدیرجهادکشاورزی شهرستان آذرشهر با اشاره به اینکه سالانه۱۳۰هزار تن انواع محصولات کشاورزی دراین شهرستان تولید می‌شود، اظهار داشت: بیشترین محصولات باغی این شهرستان را گردو، بادام، انگور، سیب و آلوچه تشکیل می‌دهند.
طلوع حیات ادامه داد: شهرستان آذرشهر سالانه با تولید متوسط دو هزار و ۷۳۰ تن گردوی سر درختی مقام سوم را در بین شهرستان‌های آذربایجان شرقی دارد.
وی وسعت زمین‌های کشاورزی و باغات آذرشهر را حدود ۲۷ هزار هکتار ذکر کرد و گفت: ۱۱ هزار هکتار از این زمین‌ها به صورت دیم و ۱۶ هزار هکتار هم آبی است که ۴ هزار هکتار آن را باغات مثمر تشکیل می‌دهد.
مدیر جهادکشاورزی شهرستان آذرشهر عمده محصولات زراعی منطقه آذرشهر را گندم، جو، ذرت، سیر، پیاز، سیب زمینی، گوجه فرنگی وخیار برشمرد و افزود: تقریبا ۹۰ درصد محصول سیر استان در این منطقه به خصوص بخش گوگان این شهرستان تولید می‌شود.
طلوع حیات مشکل عمده زارعان و باغداران شهرستان آذرشهر را کمبود آب کشاورزی و پایین بودن کیفیت آب‌های موجود چاه‌ها اعلام کرد و گفت: تغییر دادن الگوی کشت محصولات و استفاده از روش‌های نوین آبیاری از راهکار‌های بهره وری بهینه از آب‌های موجود کشاورزی است.

وی بارش‌های پاییزی شهرستان آذرشهر را خوب ارزیابی وخاطرنشان کرد: نزولات آسمانی ماه‌های آبان و آذر امسال موجب رشد و نمو بسیار خوب کشت‌های پاییزی می‌شود. مدیر جهادکشاورزی شهرستان آذرشهر میزان کشت‌های پاییزی اراضی کشاورزی این شهرستان را حدود پنج هزار و ۵۰۰ هکتار اعلام کرد و افزود: سی درصد آن‌ها مزارع دیم و بقیه هم به صورت آبی است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز