خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی:

سرانه مصرف ماهی درآذربایجان شرقی ۱۱ کیلو با متوسط جهانی اختلاف دارد

asdasd
کد خبر : ۱۲۶۸۴۶

هدفگذاری برای ایجاد پنج بازار بزرگ ماهی دیگر با همکاری شهرداری تبریز صورت پذیرفته است.

ایلنا: رئیس سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان شرقی گفت: آذربایجان شرقی در مصرف ماهی ۱۱ کیلوگرم با متوسط جهانی فاصله دارد.
به گزارش خبرنگار ایلنا مسعود محمدیان که در مراسم گشایش بازار ویژه ماهی و انواع محصولات آبزیان، در تبریز سخن می‌گفت افزود: متوسط سرانه مصرف ماهی در کشور ۵/۸ کیلوگرم و متوسط جهانی آن ۱۶ کیلوگرم است که با اقدامات انجام یافته مصرف سرانه استان از۱۰۰ گرم در سال ۱۳۷۲ به مرز ۵ کیلوگرم در سال ۱۳۹۲ ارتقاء یافته است.
وی با ابراز امیدواری به اینکه با افتتاح اینگونه بازار‌ها شاهد افزایش مصرف سرانه غذای سلامتی در استان باشیم اظهار داشت: هدفگذاری برای ایجاد پنج بازار بزرگ ماهی دیگر با همکاری شهرداری تبریز صورت پذیرفته است.
محمدیان افزود: امروز تقاضای جهانی برای مصرف آبزیان به لحاظ مواد و املاح وعناصری که درگوشت ماهی وجود دارد و همچنین از بعد تغذیه و پیشگیری کننده بسیاری از بیماری‌ها خصوصاً چربی موجود در امگا ۳ روز به روز افزایش یافته و به عنوان غذای سلامتی مطرح است.
رئیس سازمان جهادکشاورزی استان، با بیان اینکه افزایش استقبال از ماهی به دلیل توسعه آبزی پروری در آذربایجان شرقی می‌باشد ادامه داد: از ۳۷۰ تن صید ماهی از منابع آبی در سال۱۳۷۱به ۴ هزار و ۸۰۰ تن ماهی پرورشی در سال۹۲رسیده‌ایم.
وی با بیان اینکه مطالعات انجام گرفته در استان از طریق مشاورین و مراکز علمی نشان می‌دهد که عدم آگاهی اقشار جامعه از مزایای مصرف ماهی، دسترسی فیزیکی، تنوع وعدم آشنایی به روش طبخ از اساسی‌ترین موانع مصرف این محصول بوده که برای برطرف کردن آن برنامه‌های مختلف از طریق مدیریت امور شیلات در حال اجراست افزود: برگزاری همایش‌های علمی بامحوریت بیان مزایای استفاده ازماهی درجهت بالابردن آگاهیهای عمومی در کلیه شهرستان‌ها باحضور اساتید تغذیه وبهداشت برای اقشار مختلف جامعه ازجمله مشاوران تغذیه، رابطین سلامت وبهداشت و توزیع بروشور وبرگزاری جشنواره ومسابقه طبخ آبزیان هم جزو برنامه‌های جنبی بوده و کلاس‌های متعدد آموزش روشهای طبخ آبزیان باحضور اساتید کشوری واستانی وتربیت مربیان طبخ آبزیان در شهرستان‌ها نیز ازدیگر برنامه‌های صورت پذیرفته در این زمینه است.
محمدیان با اشاره به اینکه در سال‌های اخیر برای دسترسی و عرضه مناسب فروشگاه‌های عرضه ماهی براساس استاندارد‌ها خصوصاٌ درکلانشهر تبریز الگوسازی شده و در ادامه نتایج مطالعات ایجاد بازار ویژه آبزیان در تبریز، ضرورت آن را در پنج نقطه از شهرنشان می‌داد گفت: هماهنگی‌های لازم با ارگانهای ذیربط از جمله شهرداری، سازمان میادین بعمل آمده و در ‌‌نهایت امروز خوشحالیم که اولین بازار ویژه آبزیان در تبریز در مساحت۹۰۰ مترمربع در شهرک باغمیشه از طرف بخش خصوصی افتتاح شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز