خبرگزاری کار ایران

جشنواره بزرگ جانبازان، معلولین و نابینایان آذربایجان شرقی در تبریز برگزار شد

asdasd
کد خبر : ۱۲۶۷۱۴

این جشنوراه به مناسبت هفته پارالمپیک و با حضور ۴۰۰ جانباز، معلول و نابینا برگزار شد.

ایلنا: جشنواره بزرگ جانبازان، معلولین و نابینایان آذربایجانشرقی به مناسبت هفته پارالمپیک با حضور ۴۰۰ ورزشکار جانباز، معلول و نابینا و معلولین جسمی و حرکتی و نابینایان مدارس استثنایی در سالن اقدمی تبریز برگزار شد.
به گزارش ایلنا در این ایین باشکوه که جانبازان، معلولین و نابینایان با لباسهای یکدست حضور داشتند علی کشفیا جانباز ۷۰ درصد و رییس هیات ورزشهای جانبازان و معلولین استان پیام رییس کمیته ملی پارالمپیک جهان را قرائت کرد.
در ادامه این آیین مدیر کل ورزش و جوانان آذربایجانشرقی با تبریک هفته پارالمپیک گفت: افتخارات قهرمانان جانباز و معلول در میادین بزرگ بین المللی اقتدار نظام جمهوری اسلامی ایران را به جهانیان نشان داده است.
سید محمد شروین اسبقیان با اشاره به فلسفه المپیزم گفت: فلسفه المپیزم زندگی، احترام به ارزشهای اسنانی، اصول اخلاقی پایه گذاری شده است.
وی احترام به دیگران، نفرت از ترس و تقویت روحیه فتوت و جوانمردی را از شاخصه‌های اصلی المپیزم برشمرد و گفت: هماهنگ شدن علم و عمل و فعالیت در جهت رشد و تعالی انسان از دیگر مولفه‌های المپیزم هستند و المپیزم لذت بردن از تلاش‌ها و کوشش در میادین ورزشی و احترام به دیگران است.
اسبقیان خاطرنشان کرد: هدف از برگزاری المپیزم تجلیل از مقام انسان به ویژه جوانان است چرا که آینده بشریت به این نسل بستگی دارد.
وی افزود: بازی‌های المپیک و پارالمپیک مظهر این حقیقت است که شهامت، شجاعت و انرژی جوانی همراه با پیروزی است.
مدیرکل ورزش و جوانان آذربایجان شرقی تاکید کرد: در این حوزه‌ها قهرمان واقعی کسی است که بر نفس اماره خود پیروز شود.
اسبقیان با بیان اینکه به عنوان خادم ورزش استان در مقابل وضعیت سلامتی معلولان احساس مسوولیت می‌کنم، افزود: به زودی نخبگان بزرگی در حوزه‌های مختلف علمی و ورزشی از دل معلولان جوان و نوجوان کشور بیرون خواهد آمد.
وی با اشاره به برنامه پربار و بی‌نظیر فرهنگی، علمی و ورزشی برای معلولین، جانبازان و نابینایان در این هفته و نشان دادن جایگاه ورزش معلولین و جانبازان به هموطنان افزود: قهرمانان جانباز و معلول سرافراز آذربایجانشرقی در میادین بزرک ورزشی خصوصا پارالمپیک‌ها نشان داده‌اند که همواره عامل سرافرازی و سربلندی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بوده و خواهند بود و مورد تایید و تحسین مقام معظمر هبری هم قرار گرفته و این قهرمانی را مایه مباهات ملت دانسته‌اند.
اسبقیان تصریح کرد: آذربایجان شرقی در بخش معلولین و جانبازان و نابینایان جایگاه رفیعی در کشور داشته و این موفقیت‌ها استمرار خواهد داشت.
در ادامه این آیین پرچم مقدس ایران اسلامی و تمثال بنیانگذار کبیر جمهوری اسلامی و رهبر معظم انقلاب و مشعل پارالمپیک توسط نابینا و معلول و ورزشکاران ۱۸ تیمهای مختلف از جمله والیبال نشسته، شنا، بوچینا، وزنه برداری، تنیس باویلچر، بسکتبال باویلچر، تیروکمان، تنیس روی می‌ز، دوومیدانی، تیراندازی، دوچرخه سواری، شمشیربازی، گلبال، دانش آموزان مدرسه استثنایی مردانی آذر و شطرنج بانوان و آقایان و نابینایان از مقابل مسئولین رژه رفتند.
همچنین از قهرمانان پارالمپیک آذربایجانشرقی در ادوار گذشته تجلیل شد.
در ادامه رشته‌های والیبال نشسته، بسکتبال باویلچر، تنیس باویلچر، بوچیا، تنیس روی میز، تیروکمان، دوچرخه سواری به اجرای حرکات نمایشی پرداختند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز