خبرگزاری کار ایران

از ابتدای سال ۹۲؛

بیش از ۲۷ هزار نفر در آذربایجان شرقی در آزمونهای های صنعت فرش شرکت کرده اند

asdasd
کد خبر : ۱۲۶۷۰۱

کارشناسان زبده و متخصصین این رشته بر آزمون¬های فرش دستباف استان نظارت کامل دارند تا از نفوذوآسیب رساندن افراد فاقد مهارت به این رشته ارزشمند ملی جلوگیری به عمل آید.

ایلنا: مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای استان آذربایجان شرقی گفت: آزمونهای صنعت فرش در اداره کل آموزش فنی و حرفه ای آذربایجان شرقی با دقت و حساسیت لازم برگزار می شود.
به گزارش خبرنگار ایلنا محمد رضا سیابانی با بیان اینکه صنعت فرش ایران با همت هنرمندان تبریزی و آذربایجان شرقی توانسته است این هنر صنعت برتر که در عرصه های جهانی نام ایران را پرآوازه نماید افزود: حفظ و صیانت از این هنر صنعت نیز امری بسیار مهم است که اداره کل آموزش فنی و حرفه ای با تجمیع آزمونهای فرش سعی در تحقق این امر دارد.
وی توسعه فرهنگ مهارت آموزی در تولید، ایجاد اشتغال پایدار و تضمین فروش فرش ایرانی در بازارهای جهانی و اعتبار بخشیدن به این صنعت را در گرو اهمیت دادن به شاغلین و هنرمندان فرش دانست.
سیابانی گفت: ترویج فرهنگ مهارت آموزی در رشته فرش دستباف به عنوان یک هنر ارزشمند ماندگار با فراهم‌آوردن بسترهای مناسب برای حرکت به سمت تولید فرش ایرانی، ارتقاء بهره‌وری و ارزش افزوده تولید را به دنبال خواهد داشت.
مدیرکل آموزش فنی و خرفه ای آذربایجان شرقی با اشاره به بیمه شدن بافندگان فرش، اظهار داشت: بافندگان فرش با فراگیری آموزش‌های مهارتی فنی و حرفه ای و افزایش مهارت پس از اخذ کارت مهارت از آموزش فنی و حرفه ای استان و تأیید اشتغال آنان از خدمات تأمین‌ اجتماعی از جمله دفترچه خدمات درمانی، بازنشستگی، ازکارافتادگی و سایر مزایای مندرج در قانون تأمین ‌اجتماعی شامل حوادثو بیماری ها، غرامت دستمزد، ازکارافتادگی، بازنشستگی و فوت بهره مند می شوند.
وی گفت: اداره کل آموزش فنی و حرفه ای آذربایجان شرقی با تهیه و نصب انواع مختلف دارهای قالی نسبت به نوع بافت و نوع شهرستان اقدام به اخذ آزمونهای عملی این رشته را نموده است.
سیابانی خاطرنشان کرد: کارشناسان زبده و متخصصین این رشته بر آزمونهای فرش دستباف استان نظارت کامل داشته تا از نفوذوآسیب رساندن افراد فاقد مهارت به این رشته ارزشمند ملی جلوگیری به عمل آید.
مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای استان آذربایجان شرقی با بیان اینکه نظارت بر ارائه آموزش های بازار محور، تأمین فضای اقتضایی آموزشی مورد نیاز، برنامه ریزی و نظارت بر فرآیند دوره های آموزشی، نظارت بر برگزاری آزمون، صدور گواهینامه مهارت و… از تعهدات این مجموعه می باشدافزود: ۲۷ هزار و ۵۷۹ نفر از ابتدای سال ۹۲ در این آزمونها شرکت کرده اند که از این تعداد ۱۳ هزا و ۴۰۶ نفر تاییدیه های مهارت خود را از اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان آذربایجان شرقی دریافت کرده اند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز