خبرگزاری کار ایران

استاندار آذربایجان شرقی:

لازمه اشتغال معلولان ارایه آموزش‌های حرفه‌ای است

asdasd
کد خبر : ۱۲۶۶۹۲

اشتغال معلولان، مورد حمایت دولت و مدیریت آذربایجان شرقی است.

ایلنا: استاندار آذربایجان شرقی به مناسبت هفته معلولین، از مجتمع آموزش استثنایی مردانی آذری در منطقه شش تبریز بازدید کرد و از نزدیک در جریان فعالیت‌های این مرکز قرار گرفت.
به گزارش ایلنا اسماعیل جبارزاده در این بازدید انجام شد، ضمن حضور در بخش‌های مختلف مجتمع آموزش استثنایی مردانی آذری، با مسؤولان، مربیان و دانش‌آموزان این مجتمع نیز درباره فعالیت‌های آنان گفتگو کرد.
وی در گفت‌وگو با خبرنگاران در حاشیه این بازدید، ضمن اشاره به ضرورت ارایه آموزش‌های لازم به معلولان، بر حمایت جدی مسؤولان استان از ایجاد فرصت‌های شغلی برای این گروه از جامعه تاکید کرد.
جبارزاده لازمه اشتغال معلولان را ارایه آموزش‌های حرفه‌ای به آنان دانست و افزود: آموزش معلولان، زمینه به‌کارگیری و اشتغال آنان را تسهیل می‌کند و موجب می‌شود که معلولان بتوانند مانند افراد عادی در خدمت اهداف جامعه باشند.
وی با تاکید بر حمایت دولت و نهادهای حمایتی از تمام معلولان جامعه، افزود: جذب معلولان آموزش‌دیده در برخی واحدهای صنعتی استان آغاز شده و این روند که مورد حمایت دولت و جزو برنامه‌های اجرایی استان است ادامه خواهد داشت.
استاندار آذربایجان شرقی همچنین با قدردانی از برادران مردانی آذری، ایجاد مجتمع آموزش استثنایی توسط آنان را حرکتی الهی و انسانی دانست و افزود: بنا داریم از تمام انسان‌های بزرگواری که علاقمند خدمت به جامعه معلولان هستند به نحو صد درصد حمایت و بستر لازم برای جاری شدن نیت خیر آنان را فراهم کنیم.
وی با اشاره به اینکه مجتمع برادران مردانی آذری، شمال غرب کشور را تحت پوشش دارد، افزود: این حرکت بزرگ نشان می‌دهد که آذربایجان شرقی می‌تواند در بحثحمایت از معلولان، سرآمد باشد.
هم‌اکنون شش هزار دانش‌آموز معلول در ۹۷ واحد آموزشی در سطح استان مشغول تحصیل و سپری کردن دوره‌های آموزشی هستند.
مجتمع آموزش استثنایی مردانی آذری هم پذیرای ۴۰۰ نفر دانش‌آموز معلول است که یکصد نفر از آنان از استان‌های همجوار و سایر نقاط کشور به صورت شبانه‌روزی در این مجتمع مشغول به تحصیل هستند.
این مجتمع آموزشی همچنین در زمینه آموزش و هدایت مادر و کودک و درمان ناشنوایی کودکان با کاشت حلزون فعالیت دارد.
مجتمع آموزش استثنایی مردانی آذری در سه واحد آموزشی مستقل شامل پیش‌دبستان و دبستان، راهنمایی و هنرستان و آموزش کودکان کم‌توان ذهنی و یک واحد خوابگاه شبانه‌روزی به همت و هزینه برادران مردانی آذری در منطقه شش تبریز احداثو درسال ۱۳۸۱ به آموزش و پرورش استثنایی استان اهدا شده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز