خبرگزاری کار ایران

استاندار آذربایجان شرقی:

بالا بودن نرخ بیکاری و تورم را جزء مشکلات رده اول کشور است

asdasd
کد خبر : ۱۲۶۶۹۰

هشتمین جشنواره امتنان از کارآفرینان استان آذربایجان شرقی در تبریز برگزار شد

ایلنا: استاندار آذربایجان شرقی گفت: ماموریت اول دستگاه‌های اجرایی استان، حمایت از سرمایه‌گذاری بخش خصوصی برای ایجاد اشتغال، تولید بیشتر و افزایش صادرات است.
به گزارش ایلنا اسماعیل جبارزاده در هشتمین جشنواره امتنان از کارآفرینان در تبریز، با بیان اینکه هرکس در جهت تولید و ایجاد اشتغال حرکت کند قابل ستایش است، افزود: این مراسم را برای این برگزار می‌کنیم که نشان دهیم کارآفرینی و ایجاد اشتغال صرفا یک کار معمولی اقتصادی نیست بلکه هرکس بتواند برای یک نفر کار ایجاد کند شایسته احترام و قدردانی است.
وی در ادامه بالا بودن نرخ بیکاری و تورم را جزو مشکلات رده اول کشور ذکر کرد و اظهار داشت: در کشور ما درآمد سرپرست خانوار به طور میانگین سه تا چهار نفر را تامین می‌کند که با وجود مشکل تورم و بالا بودن قیمت‌ها، گذران زندگی مردم با دشواری مواجه شده است.
استاندار آذربایجان شرقی همت بیشتر در عرصه تولید، سرمایه‌گذاری، صادرات و نهایتا کارآفرینی را تنها راه حل مشکلات جاری جامعه عنوان کرد و گفت: بسترسازی این کار توسط بخش دولتی انجام می‌شود، اما بار اصلی آن بر دوش بخش خصوصی است.
وی با تاکید بر اینکه با توجه به محدودیت بودجه‌های دولتی، دستگاه‌های اجرایی استان باید زمینه‌ساز فعالیت بخش خصوصی باشند، افزود: تمام دستگاه‌های اجرایی استان این آمادگی را دارند که بحثاشتغال و افزایش تولید و صادرات را سرلوحه تمام کارهای خود قرار دهند و اساسا برای دستگاه‌های دولتی هیچ رسالتی به جز حمایت از سرمایه‌گذاری در بخش‌های مختلف قایل نیستیم.
جبارزاده خاطرنشان کرد: از تمام تلاش‌های مدیریت استان و مسؤولان و دست‌اندرکاران حوزه اقتصاد، تولید و صنعت در سال‌های گذشته قدردانی می‌کنیم، اما اطمینان داریم که برای حل مشکلات استان نباید به این میزان اکتفا کرد و این تلاش‌ها قابل افزایش است.
وی با بیان اینکه ‌‌نهایت احترام خود را به کارآفرینان بر‌تر استان اعلام می‌کنم، گفت: امیدوارم با تلاش و همت بالای کارآفرینان و صاحبان واحدهای صنعتی و تولیدی استان در باقیمانده سال ۹۲ و سال ۹۳، شاهد جهش در عرصه تولید و اشتغال استان باشیم و تمام مجموعه دولت نیز حامی و پشتیبان کسانی خواهد بود که در جهت اشتغال و افزایش تولید و صادرات قدم بردارند.
در پایان این مراسم از ۱۳ نفر از کارآفرینان بر‌تر حوزه صنعت و سه نفر از کارآفرینان بر‌تر حوزه کشاورزی تجلیل شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز