خبرگزاری کار ایران

استاندار آذربایجان شرقی:

شرکت مس آذربایجان تاسیس می‌شود / پیشرفت طرح نفلین‌سینیت سراب بعد از گذشت ۱۰ سال ۶ درصد است

asdasd
کد خبر : ۱۲۶۶۸۹

این شرکت برای پیگیری و اجرای طرح‌های توسعه مس سونگون تأسیس می‌شود. / جلسه‌ای که با مسؤولان سازمان توسعه و نوسازی معادن ایران(ایمیدرو) داشتیم تاکید کردیم که ظرف مدت یک ماه، تکلیف این پروژه را مشخص و برنامه خود را برای اجرا یا عدم اجرای آن اعلام کنند.

ایلنا: استاندار آذربایجان شرقی از تاسیس شرکت مس آذربایجان بر اساس تفاهم‌نامه‌ای مابین استانداری و شرکت ملی مس ایران خبر داد.
به گزارش خبرنگار ایلنا اسماعیل جبارزاده در جلسه ستاد سرمایه‌گذاری استان آذربایجان شرقی افزود: امیدوارم با تاسیس این شرکت، مردم استان و شهرستان ورزقان از نعمات خدادادی معدن مس سونگون بهره‌مند شوند.
وی با بیان اینکه بخش معدن می‌تواند تا ۴۰ درصد سرمایه‌گذاری صنعتی را در استان افزایش دهد، افزود: حتما باید نسبت به بخش معدن توجه ویژه‌ای صورت گیرد که اگرچه این موضوع زمان‌بر است اما با همت و همکاری دستگاه‌ها می‌توانیم موضوع را به نحو مطلوبی ساماندهی کنیم.
اسماعیل جبارزاده با اشاره به ظرفیت معدنی مس سونگون ورزقان، خاطرنشان کرد: معدن مس سونگون طبق برآورد کار‌شناسان، یک درصد ذخایر مس دنیا را در اختیار دارد که این ظرفیت بزرگ باید مدیریت شود.
استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه هنوز از ظرفیت معدن مس سونگون استفاده نشده است، افزود: برای حل این مشکل با وزیر صنعت و مسؤولان شرکت ملی مس ایران مذاکراتی داشته‌ایم تا بتوانیم شرکت مس آذربایجان را برای پیگیری و اجرای طرح‌های توسعه‌ای مس سونگون از قبیل ذوب و تغلیظ، پالایشگاه و آب و برق، تاسیس کنیم.
وی افزود: برای تشکیل این شرکت، با شرکت ملی مس ایران به توافق رسیده‌ایم و مقدمات کار و برنامه زمان‌بندی آن فراهم شده است و این شرکت به زودی بر اساس تفاهم‌نامه‌ای مابین استانداری آذربایجان شرقی و شرکت ملی مس ایران تاسیس می‌شود.
جبارزاده در مورد طرح نفلین‌سینیت سراب نیز گفت: پیشرفت فیزیکی این طرح با گذشت ۱۰ سال از شروع عملیات اجرایی آن، تنها شش درصد است، لذا در جلسه‌ای که با مسؤولان سازمان توسعه و نوسازی معادن ایران(ایمیدرو) داشتیم تاکید کردیم که ظرف مدت یک ماه، تکلیف این پروژه را مشخص و برنامه خود را برای اجرا یا عدم اجرای آن اعلام کنند.

استاندار آذربایجان شرقی در ادامه هدف ستاد سرمایه‌گذاری را چاره‌اندیشی برای مشکلات عنوان کرد و اظهار داشت: راهکارهای ارایه شده برای حل مشکلات باید اجرایی باشد، چرا که بیان کلی مشکلات و راهکارهای کلی دردی را دوا نمی‌کند، لذا دقیقا باید مشخص شود که برای حل مشکلات چه کاری باید انجام شود.
وی تاکید کرد: نباید از قوانین موجود تفسیر خشک و مسدودکننده داشته باشیم، بلکه باید با انعطاف لازم در قوانین، روند سرمایه‌گذاری را تسهیل کنیم.
جبارزاده با بیان اینکه برای بهبود اوضاع باید به گذشته نگاه کرد، افزود: نگاه به گذشته به معنی محکومیت گذشتگان نیست، ما از همه تلاش‌های گذشته قدردانی می‌کنیم، اما برای به دست آوردن تصویری از وضعیت موجود و ترسیم آینده بر اساس آن، نگاه به گذشته ضروری است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز