خبرگزاری کار ایران

سخنگوی شورای اسلامی شهر تبریز:

طرح تبدیل وضعیت کارگران شهرداری تبریز اعلام وصول شد

asdasd
کد خبر : ۱۲۶۲۷۲

جلسه آینده روز یکشنبه به صورت علنی برگزار خواهد شد. در این جلسه اسوتچی سخنران پیش از دستور خواهد بود، بررسی لوایح و طرح‌ها نیز برنامه بعدی این جلسه خواهد بود.

ایلنا: با حضور چهارده عضو شورا در جلسه غیر علنی فوق العاده لایحه تفویض اختیارات به شهردار با اندکی تغییر نسبت به لایحه شهرداری تصویب شد.
به گزارش ایلنا، در جلسه فوق العاده سه شنبه شب شورای شهر تنها با حضور چهارده عضو شورا رسمیت یافت تنها یک لایحه مورد بررسی قرار گرفت و در ‌‌نهایت با اندکی تغییرات تصویب شد.
سخنگوی شورای اسلامی شهر تبریز گفت: این لایحه به منظور تسریع در اجرای امور خدماتی، اداری، عمرانی، ایجاد هماهنگی درون سازمانی، سهولت در اجرای کارهای روزانه شهرداری و پاسخگویی سریع به شهروندان، به استناد تبصره ذیل ماده ۵۴ قانون شهرداری‌ها در ۱۶ بند تنظیم شده بود که با اعمال تغییراتی تصویب شد.
سعید حاجی‌زاده با اشاره به مفاد این لایحه گفت: تشخیص، تصویب، و انجام توافقات و معاملات در امور فنی، خدماتی، و عمرانی؛ تشخیص و تصویب اهدا به بخش عمومی و خصوصی؛ تشخیص و تصویب مناقصه محدود تا سقف ۱۰ میلیارد ریال از مهم‌ترین موارد این لایحه هستند.
وی با تاکید بر اینکه سقف هر یک از بند‌های این لایحه متفاوت است و طبق تبصره‌های این لایحه تعیین می‌شود گفت: اختیارات مالی مندرج در این لایحه به شهردار تبریز واگذار شده و غیر قابل تفویض به معاونین و رؤسای مناطق است.
سخنگوی شورای شهر تبریز با تاکید بر اینکه طولانی بودن اظهار نظر‌ها و همچنین مهم بودن این لایحه باعثشد که در دقایق پایانی زمان جلسه رای گیری انجام شود و به لوایح بعدی نرسیدیم گفت: برابر این لایحه برخی از وظایف و اختیارات شورا به شهردار داده می‌شود.
عضو شورای شهر با رد گمانه زنی‌ها درباره وجود اختلاف در شورا و عدم حضور اعضا به نشانه اعتراض به تصمیم رئیس شورا گفت: در جلسه گذشته تعدادی از اعضا اعلام کرده بودند که نمی‌توانند در این جلسه شرکت کنند و همینطور چند عضو دیگر نیز امروز مکتوب اعلام کرده‌اند که در جلسه حاضر نمی‌شوند.
حاجی‌زاده درباره علت برگزار نشدن جلسه شورای شهر در سازمان قطار شهری گفت: در جلسه گذشته زمان دقیق برای این جلسه مشخص نشد، این جلسه در زمانی باید برگزار شود که همه اعضا بتوانند در این برنامه حضور یابند. سخنگوی شورای شهر تاکید کرد: این جلسه قطعا برگزار خواهد شد.
سخنگوی شورای شهر درباره جلسه آینده شورای شهر گفت: جلسه آینده روز یکشنبه به صورت علنی برگزار خواهد شد. در این جلسه اسوتچی سخنران پیش از دستور خواهد بود، بررسی لوایح و طرح‌ها نیز برنامه بعدی این جلسه خواهد بود.
حاجی‌زاده درباره وضعیت طرح سه فوریتی نمایندگان شورا مبنی بر تبدیل وضعیت کارگران شهرداری گفت: این طرح اعلام وصول شده است و هیئت رئیسه بررسی این طرح را به کمیته کارگری تفویض کرده است.
وی ادامه داد: در جلسه کمیته کارگری که امروز برگزار شد تصمیم گرفته شد تا در جلسه آینده با بررسی تمام موارد این طرح درباره آن تصمیم گیری شود. این طرح یک طرح جامع است و موارد بسیاری را شامل می‌شود، از جمله یکسان سازی دستمزد‌ها، خدمات رفاهی و تبدیل وضعیت کارگران می‌باشد. حاجی‌زاده تاکید کرد: این طرح در بودجه سال ۹۳ می‌تواند اعمال شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز