خبرگزاری کار ایران

سوء استفاده کارمند دفتر پیشخوان از مشخصات بانکی مراجعین

کد خبر : ۱۲۶۰۳۰

در بررسی‌های فنی بر روی اطلاعات بدست آمده، مقصد نهایی هر دو به یک خانم می‌رسید که با استفاده از آدرس‌های بدست آمده به این پلیس احضار که در ابتدا منکر هر گونه قضایا بوده که بعد از ارائه مستندات به اتهام وارده اعتراف و اعلام داشت که به صورت موقت در دفتر پیشخوان مشغول به کار بوده و در آن روز با ثبت مشخصات بانکی نانوایان که جهت ثبت سهمیه آرد مراجعه می‌نمودند، نسبت به برداشت شماره حساب و رمز آن‌ها اقدام کردم.

ایلنا: کارمند یکی از دفا‌تر پیشخوان که با گرفتن مشخصات بانکی مراجعین اقدام به برداشت از حساب آن‌ها می‌کرد شناسایی و دستگیر شد.
به گزارش ایلنا، رئیس پلیس فتا استان آذربایجان شرقی با اعلام این مطلب گفت: چندی پیش دوفقره شکوائیه با موضوع برداشت اینترنتی غیر مجاز از حساب بانکی به این پلیس واصل که در بررسی اولیه مشخص شد که حرفه هر دو مراجعه کننده نانواست.
محمد قاسملو افزود: آنان در تحقیقات خود اعلام داشتند که جهت ثبت سهمیه آرد به یکی از دفا‌تر پیشخوان واقع در شهر تبریز مراجعه و بعد از آن با برداشت از حساب بانکی مواجهه شده‌اند، که رسیدگی به این امر در دستور کار پلیس قرار گرفت.
وی خاطرنشان کرد: با بررسی تخصصی توسط کار‌شناسان، مشخص شد که برداشت از حساب شاکیان از طریق اینترنتی به حساب یک فردی واریز و دوباره به حساب فرد دیگری واریز شده است که با هماهنگی انجام یافته نسبت به شناسایی فرد متخلف اقدام شد.
قاسملو افزود: در بررسی‌های فنی بر روی اطلاعات بدست آمده، مقصد نهایی هر دو به یک خانم می‌رسید که با استفاده از آدرس‌های بدست آمده به این پلیس احضار که در ابتدا منکر هر گونه قضایا بوده که بعد از ارائه مستندات به اتهام وارده اعتراف و اعلام داشت که به صورت موقت در دفتر پیشخوان مشغول به کار بوده و در آن روز با ثبت مشخصات بانکی نانوایان که جهت ثبت سهمیه آرد مراجعه می‌نمودند، نسبت به برداشت شماره حساب و رمز آن‌ها اقدام کردم.
وی افزود: که فردای آن روز نسبت به چک نمودن حساب‌های بانکی آن‌ها اقدام که از چند فقره فقط در حساب دونفر پول موجود بوده که از یکی به جهت زیاد بودن موجودی حساب، از طریق کافی نت به حساب یکی از دوستان واریز و از طریق حساب دوستم که کارت بانکی وی در اختیارم بوده اقدام به انتقال به حساب خود نموده و نسیب به خرید اجناس از طریق اینترنت اقدام نمودم و با توجه به اینکه در حساب دیگری موجودی کم بوده، از طریق تلفن همراه خود اقدام به خرید شارز نموده و آن‌ها را توسط خود و دوستانم مصرف نموده‌ام.
قاسملو خاطرنشان کرد: در بررسی‌ها مشخص شد با توجه به اینکه متهمه اهل ارومیه بوده و به جهت نبود آدرس مشخص، فکر شناسایی و دستگیری به فکرش خطور نمی‌کرد، به جهت گمنام بودن دست به تخلف و سوء استفاده از مشخصات بانکی مراجعین نموده است.
رئیس پلیس فتا استان آذربایجان شرقی در خاتمه از همشهریان خواست به جهت استفاده از امکانات دستگاهای خود‌پرداز واحد‌های صنفی، خود راسا «نسبت به انجام عملیات بانکی اقدام کرده و از در اختیار گذاشتن رمز کارت به دیگران خودداری کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز