خبرگزاری کار ایران

مدیرجهاد کشاورزی شهرستان هشترود مطرح کرد:

افزایش تعامل با اتحادیه شرکت‌های تعاونی روستایی در راستای حمایت از کشاورزان

کد خبر : ۱۲۵۹۰۳

توزیع نهاده‌های کشاورزی شامل بذر، کود وسم توسط تعاون روستایی باتوجه به شناخت مطلوب از شرایط اقلیمی واجتماعی منطقه، نحوه خدمت رسانی به تولید کنندگان را از شتاب مثبتی برخوردار ساخته است.

ایلنا: مدیرجهاد کشاورزی شهرستان هشترود گفت: در راستای حمایت از تولید کنندگان محصولات کشاورزی، سطح تعامل با اتحادیه شرکتهای تعاونی روستایی این شهرستان از افزایش قابل توجهی برخوردار شده است.
به گزارش خبرنگار ایلنا اسماعیل کریمی‌اصل با تاکید به اینکه توسعه بخش کشاورزی از مهم‌ترین اولویت‌های شهرستان است، افزود: توزیع نهاده‌های کشاورزی شامل بذر، کود وسم توسط تعاون روستایی باتوجه به شناخت مطلوب از شرایط اقلیمی واجتماعی منطقه، نحوه خدمت رسانی به تولید کنندگان را از شتاب مثبتی برخوردار ساخته است.
وی ادامه داد: مرکز تولید وبوجاری بذراصلاح شده۲۵۰۰ تنی، مجتمع سردخانه ای۲۵۰ تنی وچهار باب انبار مستقل مسقف به مساحت ۳ هزار و ۳۲۰م‌تر مربعی، قابلیت‌های خدمت رسانی این مجموعه به بهره برداران بخش باغی وزراعی منطقه را از جایگاه ویژه‌ای برخوردار می‌سازد.
مدیر جهادکشاورزی هشترود با اشاره به اینکه کشاورز باید درآمد کافی داشته و در محل خود ماندگار وجهت کسب درآمد به شهرهای دیگر مهاجرت نکند، باید کشت محصول درآمد زا به آنان آموزش داده شود، ادامه داد: این امر با تدبیر و ایجاد راهکارهای مناسب میسر بوده و با حمایت‌های مستمر سازمان متبوع در بکارگیری شیوه‌های مناسب و توسعه حمایت‌های لازم و مداوم از کشاورزان منطقه، شهرستان شاهد مهاجرت معکوس وافزایش قابلیت‌های تولیدی دربخش کشاورزی بوده است.
وی گفت: توسعه بخش کشاورزی با اتکا وبهره گیری ازسطح ارتقا یافته دانش تولید بهره برداران، خواهد توانست از شتاب لازم برخوردار و تحقق اهداف این بخش مهم و حیاتی را قابل دسترس نماید. در سالهای اخیر، جهت افزایش راندمان آبیاری و مصرف بهینه آب دربخش باغی وزراعی شهرستان، استقبال قابل توجهی از طرف بهره برداران در راستای اجراء و توسعه سطوح آبیاری تحت فشار قطره‌ای صورت گرفته ودرحال حاضر، بیش از۳۵۰ هکتار از باغات شهرستان به سیستم آبیاری قطره‌ای مجهز و تلاش جهت افزایش این سطوح باحمایت‌های سازمان متبوع در تامین اعتبارات لازم درحال پیگری مستمر است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز