خبرگزاری کار ایران

مدیر کل میراثفرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی:

کوره توسعه یافته صنایع شیشه در آذربایجان شرقی به راه افتاد

asdasd
کد خبر : ۱۲۵۵۱۰

همزمان با بهره برداری از این کوره، از تعدادی از محصولات جدید این کارخانه نیز رونمایی شد که با استفاده از این کوره تولید و به بازار عرضه خواهند شد.

ایلنا: کوره ۹ تنی توسعه یافته صنایع شیشه در کارگاه هنرمند این رشته صنایع دستی در آذربایجان شرقی راه اندازی و بهره برداری شد.
به گزارش ایلنا تراب محمدی در مراسم آغاز به کار این کوره، اظهار داشت: راه اندازی این کوره جدید و توسعه یافته به افزایش اشتغال زایی و تولید محصولات جدید، متنوع و با کیفیت شیشه در استان کمک می‌کند.
وی حضور هنرمندان و پیشکسوتان صنایع دستی همچون مهندس باقری در استان را که سختی فعالیت در این حوزه را به جان می‌خرند و زمینه اشتغال تعداد زیادی از جوانان استان را فراهم می‌کنند قابل احترام و موثر خواند و گفت: علاوه بر تولیدات با کیفیت محصولات شیشه باقری، این هنرمند گام‌های خوبی را نیز در عرصه بسته بندی محصولات صنایع دستی شیشه کارگاهش برداشته که می‌تواند زمینه ساز اقداماتی موثر در بسته بندی صنایع دستی استان و صادرات آن باشد.
فرماندار شهرستان آذرشهر نیز در این مراسم، نگاه همه جانبه و مثبت اداره کل میراثفرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی به توانمندی و ظرفیت شهرستان‌ها را موجبات رشد و توسعه گردشگری و صنایع دستی شهرستان‌ها عنوان کرد.
اسماعیل آذریان خاطرنشان کرد: در شهرک صنعتی شهید سلیمی نیز علیرغم اینکه عنوانی صنعتی دارد، حضور هنرمندان صنایع دستی همچون صنایع شیشه باقری موجب شده اشتغال و فعالیت در رشته‌های صنایع دستی رونق بگیرد.
همین گزارش حاکی است این کوره ۹ تنی برای ذوب و پخت شیشه در این کارگاه راه اندازی شده است.
این کوره به دلیل تکنولوژی ساخت و مصالح بکار رفته، می‌تواند کمیت و کیفیت محصولات تولید شده در استان را افزایش دهد.
یادآور می‌شود، همزمان با بهره برداری از این کوره، از تعدادی از محصولات جدید این کارخانه نیز رونمایی شد که با استفاده از این کوره تولید و به بازار عرضه خواهند شد.
لازم به ذکر است، در این بازدید و رونمایی، همچنین از مهندس باقری هنرمند صنایع دستی شیشه و مسئول این کارگاه، مهندس برومند معاون صنایع دستی اداره کل میراثفرهنگی، صنایه دستی و گردشگری آذربایجان شرقی، دو تن از کار‌شناسان بازنشسته صنایع دستی اداره کل و تنی چند از هنرمندان شاغل در مجموعه کارگاهی صنایع شیشه باقری تجلیل شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز